کارشناس تنیس روی میز کشورمان گفت:طبق اطلاعیه درج شده در سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز پرداخت مبلغ 150 یورو به ازای هر بازیکن از جریمه های حتمی انصراف از مسابقات برلین است.

پیمان ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در خصوص خسارات ناشی از انصراف  پینگ پنگ بازان ایران از رقابتهای تورجهانی برلین آلمان اذعان داشت: لغو حضور در یک مسابقه بین المللی بعد از ثبت نام و اعلام آمادگی، جدا از پیامدهای روحی و روانی برای بازیکنان و تاثیری که بر اعتبار یک کشور در فدراسیون جهانی دارد، جریمه های فنی بازيكنان و خسارات مالي را نيز در پی خواهد داشت. جلوگيري از چنین ضررهایی ، نیاز به برنامه ریزی دقیق را در یک فدراسیون الزامی می کند.
 
وی تصریح کرد: از نگاه فنی این عدم شرکت در مسابقات، بسته به اینکه در چه تاریخی این تصمیم به کمیته برگزاری مسابقات اعلام شده باشد، می تواند موجب در نظر گرفته شدن جریمه های عدم حضور در مسابقه از جمله رتبه بندی بازيکنان را در پي داشته که اگر چنین شود تاثیر منفی آن در رنکینگ این بازیکنان و نهایت رنکینگ تیم ملی ایران بي تأثير نخواهد بود.

ابوالحسنی که در آخرین كنگره علمي فدراسيون جهاني تنیس روی میز در پاريس نیز حضور داشت، در این باره ادامه داد:  از جریمه های حتمی این عدم حضور (طبق اطلاعیه درج شده در سایت فدراسیون جهانی) پرداخت مبلغ 150 یورو به ازای هر بازیکن است.

یکی دیگر از هزینه های محتمل در این مورد، هزینه های کنسل کردن هتل محل اقامت بوده که مثلا اگر در همین برلین فدراسیون از هتل های معرفی شده توسط کمیته برگزاری استفاده کرده باشد و بعد از 6 نوامبر اتاق های خود را کنسل کرده باشد ، مبلغی بین 120 تا 155 یورو برای هر اتاق خواهد بود.

وی تأکید کرد: یادآوری این نکته ضروری است که در صورت پرداخت نکردن این جریمه ها، مطابق همین اطلاعیه، ایران اجازه حضور در تورهای جهانی آینده را نخواهد داشت، لذا این پرداخت ها الزامی است.

رئیس سابق هیئت تنیس روی میز فارس افزود:  یکی از هزینه های جانبی که ارتباطی با فدراسیون جهانی ندارد اما معمولا از جریمه های ذکر شده در سنگین تر است هزینه تغییر تاریخ بلیط و یا فرودگاه است که مطابق نرخ ها و قوانین هر شرکت هواپیمایی متغیر است كه معمولا عددهای سنگینی به ازای هر نفر مي شود، به خصوص در تغییرهای ناگهانی که پیدا کردن
کلاس های پروازی ارزان سخت است و باید از کلاس های پروازی با نرخ بالاتر استفاده کرد.

وی که از افراد فعال در امور بين المللی است، در انتها  اعلام کرد: در مجموع کلیه هزینه هایی که باید پیش از یک سفر برون مرزی انجام شود که شرح آن در این مصاحبه نمی گنجد با چنین تصمیم گیری های ناگهانی تبدیل به ضرر برای کشور می شود که امیدواریم در آینده با دقت نظر بیشتر برنامه ریزان فدراسیون شاهد چنین مسائلی نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تنیس ، بین المللی ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار