هفته سوم سوپرلیگ بسکتبال برخلاف هفته قبل با برد تمام میزبانها پی گیری شد و تنها تیم گرگان بازی خانگی مقابل دانشگاه آزاد را واگذار کرد. تماشاگران گرگانی نیز به سومین شکست تیمشان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در پایان هفته سوم سوپرلیگ بسکتبال تیمهای تهرانی مهرام و دانشگاه آزاد با سه برد در صدر جدول قرار گرفتند و تیمهای گرگان و نیروی زمینی نیز تنها تیمهایی بودند که 3 باخت را در شروع کار ثبت کردند هر چند افرا خلیج فارس با 2 بازی و 2 شکست در قعر جدول ماند.

در این هفته تمام تیمهای میزبان به جز شهرداری گرگان به پیروزی رسیدند.

شروع مهرام با جوانترها

هر چند مصطفی هاشمی سرمربی مهرام به کار بردن کلمات جوان و باتجربه برای بازیکنان را دوست ندارد اما به هر حال این مربی ترکیبی از بازیکنان جوانتر خود را در ابتدای دیدار با استقلال قشم به زمین فرستاد. سجاد مشایخی، نوید رضایی فر، آرمان زنگنه، محمد اوجاقی و موسی نبی پور بازیکنان شروع کننده مهرام بودند اما به تدریج تا پایان کوارتر اول بازیکنانی مثل سعید داورپناه، فرید اصلانی و اوشین ساهاکیان جای این بازیکنان را در زمین گرفتند.

کاوه نورافزا، پارگالاوا، رضا هنگام پور، فرهاد صبوری و سینا هادیزاده نیز بازیکنان ابتدایی تیم میتف بودند.

صدیقی روی سکوها، آرزومندی روی نیمکت

امیر صدیقی بازیکن سرباز مهرام همچنان در تلاش برای گرفتن رضایت از تیم نیروی زمینی است و در دیدار با قشم نیز از روی سکوها بازی تیمش را تماشا می کرد اما علی آرزومندی مربی تیم که سال قبل در جریان دیدارهای فینال با محرومیت یک ساله از سوی کمیته انضباطی مواجه شده بود، بعد از درخواست تجدید نظری که باشگاه به کمیته انضباطی ارائه کرد، از سوی این کمیته بخشیده شده و بر روی نیمکت تیم نشست.

فرید اصلانی که از هفته قبل اجازه بازی برای مهرام را پیدا کرد نیز در دیدار مقابل قشم حضور داشت و بازی بسیار خوبی هم برای تیمش انجام داد.

3 کوارتر به نفع مهرام 

مقاومت قشمی ها مقابل مهرام تنها یک کوارتر دوام آورد و بعد از اینکه تیم تهرانی کوارتر اول را با نتیجه نزدیک 15 بر 14 برد در کوارتر دوم برای نزدیک به 6 دقیقه هیچ فرصتی برای امتیازآوری تیم قشم فراهم نشد. 

سعید داورپناه در این دقایق 11 امتیاز پیاپی شامل 3 پرتاب سه امتیازی موفق به دست آورد و نیمه اول با با نتیجه 37 بر 27 به نفع مهرام تمام شد.

ناراحتی مهرامی ها از داور با صلوات ختم نشد

بازیکنان نیروی زمینی در هفته دوم لیگ ناراحتی خود از داوران را با صلوات ختم کردند اما اوشین ساهاکیان ملی پوش اصفهانی مهرام بعد از تعویض خود آرام آرام شروع به اعتراض نسبت به سوت نزدن داوران کرد تا جایی که داور بازی هم متوجه شده و برای تذکر به سمت نیمکت مهرام آمد، ساهاکیان هم که همچنان عصبانی بود اعتراضات خود را رو در روی داور نیز تکرار کرد تا تیم با جریمه روبرو شده و بازیکن خارجی حریف نیز از پرتابهای پنالتی به دست آمده، 2 پرتاب را گل کند. 

شباهت ظاهری تیم قشم با ماهان

تیم فولاد ماهان در هفته دوم لیگ با لباسهای طرح جدیدی به تهران آمد که به طور یکدست آبی بوده و هیچ خط و نقش اضافه ای بر روی آن وجود نداشت. تیم استقلال قشم در فاصله چند روز با ماهان درست با همان طرح و رنگ لباس به تهران آمد و شباهت ظاهری زیادی به ماهان داشت اما برخلاف تیم اصفهانی در تهران موفق عمل نکرده و در کوارتر سوم بازی تنها 8 امتیاز در مقابل 27 امتیاز مهرام به دست آورد. 

در این کوارتر اوشین ساهاکیان که 4 خطا هم داشت بعد از شش دقیقه از سرمربی تیم درخواست تعویض داشت. ساهاکیان که در کوارتر چهارم بار دیگر وارد زمین شده بود پنجمین خطای خود را در دو دقیقه پایانی ثبت کرد و از زمین خارج شد.

کاوه نورافزا نیز در تیم افرا 5 خطایی شد با این وجود تیم قشم،‌ کوارتر چهارم بازی را با نتیجه 17 بر 11 برد اما در مجموع 75 بر 52 بازنده شد.

40 دقیقه دفاع زون قشم

تیم قشم در تمام دقایق بازی با مهرام تنها از دفاع زون استفاده کرد و همین موضوع نیز باعث عصبانیت مصطفی هاشمی سرمربی مهرام شده بود. هر چند ناراحتی بزرگتر وی از داوران بود که این موضوع را هم درست بعد از سوت پایان بازی با اعتراض به داوران نشان داد.

بوبان میتف سرمربی قشم نیز در پاسخ به استفاده مطلق از دفاع زون و بحث نتیجه گرایی تاکید داشت که این تصمیم وی بوده تا 40 دقیقه با این نوع دفاع بازی کنند اما مشکل اصلی تیم تسلیم شدن زود هنگام بازیکنان بوده که دلیل اصلی آن را می توان تحت تاثیر قرار گرفتن بازیکنان مقابل نام مهرام دانست.

مهرامی ها با این برد در رده دوم جدول ماندند.
 
صدای تماشاگران گرگانی در آمد

هواداران تیم بسکتبال گرگان پیش از دیدار تیمشان مقابل دانشگاه آزاد در شبکه های اجتماعی به نوعی حریف را برای آمدن به سالن گرگان تهدید کرده بودند. دیدار سال گذشته دانشگاه آزاد با گرگان که بعد از دو وقت اضافه و حواشی مختلفی به پایان رسیده بود به همراه اظهار نظرهای بازیکنان و مربیدانشگاه آزاد بعد از بازی، گرگانی ها را نسبت به تیم تهرانی حساس کرده بود اما گویا در جریان باخت سوم گرگان، حواس هوادارن تیم بیش از حریف به تیم خودی بوده و صدای اعتراض آنها نیز بلند شد.

گرگانی ها که نیمه اول بازی را با نتیجه 40 بر 37 برده بودند در پایان با نتیجه 80 بر 57 بازی را واگذار کردند. 

تیم گرگان فصل قبل با نتیجه ای دور از انتظار در رده چهارم لیگ قرار گرفت و سه باخت پیاپی شامل دو شکست خانگی بعد از نتیجه خوب فصل قبل برای هواداران این تیم سنگین به نظر می رسد. هواداران گرگان که چند سال قبل در زمان مربیگری محمد ایزدپناه خواستار آمدن اسداله کبیر به این تیم بودند این بار در حالی که تنها سه بازی از فصل جدید لیگ سپری شده، شعارهایی هم علیه کبیر دادند. گرگان سال قبل هم با هدایت کبیر در لیگ چهارم شده بود.

90  امتیاز پتروشیمی در دیدار خانگی

تیم پتروشیمی بندرامام اولین دیدار خانگی فصل جدید را با نتیجه 90 بر 54 مقابل افرا خلیج فارس به پایان برد. افرا خلیج پیش از این دیدار، یار خارجی خود را آزاد کرده و با ترکیبی ایرانی به ماهشهر رفته بود.

برد خانگی زنجان در غیاب سرمربی

عباس آقاکوچکی سرمربی زنجان که یک روز بعد از هفته دوم لیگ همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای مسابقات انتخابی جام جهانی به تایلند سفر کرد در دیدار سوم تیمش مقابل هفت الماس قزوین غایب بود اما غیبت مربی در نتیجه تیم تاثیری نداشت و زنجانی ها این دیدار را با نتیجه 67 بر 56 برنده تمام کردند.

آقاکوچکی در دو هفته آینده نیز امکان همراهی تیم باشگاهی خود را ندارد و حتی شنیده می شود خواستار تعویق بازیهای هفته آینده تیم نیز شده است.

بازگشت ذوب آهن به خانه ملت و نیمه طولانی

تیم بسکتبال ذوب آهن بعد از یک سال دوری بار دیگر به سالن خانگی بازگشته و میزبان نیروی زمینی تهران بود. شاگردان کوهیان این دیدار را که بیش از حد معمول طول کشید با نتیجه 70 بر 44 بردند. گویا با قطع برق در بین دو نیمه بازی که چیزی حدود نیم ساعت هم به طول انجامید استراحت بین دو نیمه تیمها طولانی شد اما در نهایت با حل مشکل برق، بازی از سر گرفته شد.
این دیدار یک ساعت هم به خاطر دیدار تیم والیبال بانوان ذوب آهن تاخیر داشت.

ماهان هم به خانه بازگشت

هر چند ماهانی ها دوری از لیگ را مثل ذوب آهن تجربه نکردند اما مشکلات پیش از فصل باشگاه باعث شد که احتمال کناره گیری این تیم نیز با قدرت مطرح شود و یک هفته نیز جلوی ورود این تیم به بازیها گرفته شد. در نهایت محسن صادق زاده نیز از هفته دوم کار با تیم خود را برای فصل جدید آغاز کرد.

ماهانی ها در اولین دیدار خانگی فصل با نتیجه 64 بر 61 صنایع ماهشهر را شکست دادند. کوارتر سوم این دیدار در ادامه کمبود امتیاز هفته های اول لیگ با نتیجه 7 بر 6 به نفع ماهان تمام شد و برد 27 بر 16 صنایع در کوارتر سوم، تیم مهمان را به پیروزی نزدیک کرد اما در نهایت بازی به نفع فولاد ماهان تمام شد.
 
 

برچسب ها: گرگان ، آزاد ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار