آزمایش موفقیت‌آمیز نخستين پهپاد رادارگريز چین

چين نخستين پهپاد رادارگريز خود را با موفقيت آزمايش کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه چاینا دیلی ، چین روز جمعه نخستین پهپاد رادار گریز خود را آزمایش کرد.

تصاویری که در اینترنت از این هواپیما منتشر شده است نشان داد این هواپیما بیشتر شبیه یک بمب افکن بی 2 کوچک شده است.

پرواز آزمایشی این هواپیما که نامش "شمشیر تیز" اعلام شده است گامی دیگر در جهت تقویت نظامی چین به شمار می رود که اکنون بودجه نظامیش پس از آمریکا دومین بودجه نظامی جهان به شمار می رود و هر سال رشدی دو رقمی را تجربه می کند.

این خبر درحالی منشتر می شود که ژاپن اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز اطراف جزایر مورد اختلاف این کشور و چین مشاهده شده است و تنشها میان این دو کشور رقیب را به سطحی بی سابقه افزایش داد.

روزنامه چاینا دیلی اعلام کرد پرواز موفقیت آمیز این هواپیمای بدون سرنشین نشان می دهد چین فاصله خود در زمینه توان هوایی با قدرت های غربی را باردیگر کاهش داده است.

این روزنامه افزود این پرواز آزمایشی چین را تبدیل به چهارمین قدرت جهان پس از آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس کرد که فناوری هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز را دارد.

تصاویری که در اینترنت منتشر شده است یک هواپیما دارای بالهای مثلثی را نشان می دهد دارای موتور جت است و ظاهری شبیه به هواپیماهای شکاری بدون سرنشین آمریکا دارد.
 
این هواپیما توسط دو شرکت زیر مجموعه شرکت صنایع هوایی چین ساخته شده است که بزرگترین تولید کننده هواپیما در چین است.
 
چین به طور پایدار در حال تقویت توان نظامی خود است و نخستین جنگنده رادارگریز خود یعنی جی 20 را اوایل 2011 رونمایی کرد. البته این هواپیما قرار نیست تا پیش از 2018 به بهره برداری برسد.

نخستین ناو هواپیمابر چین در واقع شناوری بازسازی شده است که این کشور از اوکراین خریده و آنرا لیائونینگ نامگذاری کرده است، سپتامبر 2012 به بهره برداری رسید با این حال انتظار نمی رود این ناو هواپیما بر طی چند سال آتی به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار