معاون پژوهشی دانشگاه تهران خبر داد

انتقال تجربیات این دانشگاه به "وزارت علوم" /کسب رتبه 300 در رده‌بندی جهانی

درنشستی که بین هیات رئیسه دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، انتقال تجربیات این دانشگاه به این وزارتخانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر قاسم عمو عابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رتبه دانشگاه تهران در6 سال اخیر 1600 بود اما درحال حاضر این رتبه به 300 کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در حوزه‌های پژوهش، دانشگاه تهران در سال گذشته رتبه 380 را در اختیار داشت، اما درحال حاضر رتبه پژوهش این دانشگاه 263 است که حاصل یک برنامه‌ریزی کارآمد و مدیریت خوب است.

معاون پژوهش دانشگاه تهران ادامه داد: در نشستی که با دکتر رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم آمادگی انتقال تجربیات دانشگاه تهران به وزارت علوم و انتقال این تجربیات از وزارت علوم به دیگر دانشگاه‌های کشور، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عموعابدینی اظهار داشت: تولید ثروت از علم، اقتصاد دانش بنیان، توسعه فناورانه محصولات از دیگر صحبت‌های مطرح شده در این نشست بود.

وی تصریح کرد: انتخاب و معرفی پژوهشگران برتر، مراکز تحقیقاتی، حضور اساتید برجسته و پژوهش کاربردی با حضور افراد و شخصیت‌های مهم از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه تهران است./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار