"میلاد ترابی" گفت: موسیقی عاشورایی باید صحنه‌های حماسه‌ي عظیم کربلا را برای شنوندگان تداعی کند.

"میلاد ترابی" آهنگساز، خواننده و تنظیم‌کننده موسیقی پاپ، در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ي موسیقی باشگاه خبرنگاران در خصوص تنظیم و آهنگسازی قطعات موسیقی عاشورایی عنوان کرد: در تنظیم و ساخت ملودی قطعاتی که به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان تولید می‌شود، از ادواتی که در هیئت‌های عزاداری به کار می‌رود، بهره می‌برم. 

وی افزود: زیرا هر چه فضای قطعه‌ي تولید شده به عزاداری‌های مرسوم مردم نزدیک‌تر باشد، سبب ارتباط بیشتر مخاطبان با آن می‌شود. 

"میلاد ترابی" بیان کرد: به طور قطع موسیقی عاشورایی باید یادآور صحنه‌ها و فضای واقعه‌ي عظیم عاشورا باشد. 

وی تصریح کرد: اجرای یک قطعه به مناسبت ماه‌های محرم و صفر اگر صرفا برای تولید یک اثر صورت گیرد، به موفقیت دست پیدا نمی‌کند بلکه انتقال مضمون حماسه‌ي بزرگ کربلا، مظلومیت امام حسین(ع) و اتفاقات این دهه سبب درخشش یک اثر می‌شود. 

این آهنگساز و خواننده ادامه داد: در ساخت موسیقی عاشورایی توجه به مضامین عاشورا و القای احساس موجود در این موسیقی نکته‌حائز اهمیتی است. 

این خواننده افزود: ورود موسیقی ریتمیک به موسیقی فاخر عاشورایی، نزول شأن آن را به دنبال دارد. 

ترابی بیان کرد: استفاده از موسیقی ریتمیک در آثار عاشورایی بسیار مخرب است و شأن این موسیقی عظیم را خدشه‌دار می‌کند. 

وی اظهار داشت: در قطعات که به پیشگاه مقدس" ابا عبدالله (ع)" تقدیم می‌شود، وجود مضامین عاشورایی در تداعی صحنه‌های این حماسه‌ي عظیم نقش بسزایی دارد که قطعا با استفاده از موسیقی ریتمیک میسر نیست. 

"ترابی" در آخر در خصوص قطعه‌ي "خدای احساس" در آلبوم "سلام آقا" تصریح کرد: این قطعه‌ به یادماندنی با ترانه، آهنگسازی و اجرای محمد علیزاده انجام شد و من تنظیم آن را بر عهده داشتم، اما به طور قطع اگر کسی به جز وی آن را اجرا می‌کرد، درخشش و استقبال از این قطعه کمتر از حالا بود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار