د صورتی که پرژه بزرگراه بعثت کلید بخورد، یکی از 4جرثقیل دروازه ای غول پیکری که در پروژه پل طبقاتی شهیدصدر به کار گرفته شده بود، وارد این پروژه می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عملیات احداث عرشه پل صدر که از‌ طریق نصب قطعات پیش‌ساخته بتنی انجام‌می‌شود، نیازمند جرثقيل‌هاي فوق‌سنگینی بود که برای اولین بار در آذر ماه سال گذشته توسط شهرداری تهران خریداری و وارد کشور شد.

این جرثقيل هاي دروازه اي غول پيکر که به گنتری کرین معروفند، وارد پایتخت شدند تا عرشه بزرگراه طبقاتی صدر به وسیله این دستگاههای غول آسا نصب شود.

زمانی که گنتری کرین ها به تهران رسید و بر روی هم سوار شد صحنه های شورانگیز و جالبی را در زمان نصب عرشه به وجود آورد که تا کنون در هیچ نقطه از کشور اجرایی نشده بود.
اين جرثقيل ها براي هر پروژه به طور خاص و با توجه به شيب هاي طولي و عرضي و قوس هايي که بايد از آنها عبور کند طراحي مي شوند.

این جرثقيل‌هاي هزار تنی قادر هستند اجسامی با وزن معادل 700 تن را جا‌بجا کنند.گنتری کرین‌ها باید در فاصله 44 متری میان پایه‌ها، قطعات سگمنت را یکی پس از دیگری نصب‌‌ كنند تا قطعات بتني از‌ طریق کشش کابل‌هایی که از غلاف آنها می‌گذرند، دقیقاً در جای خود قرار‌گرفته و به اصطلاح فیکس شوند.

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت وگو با شهرنوشت در پاسخ به این پرسش که پس از اجرای پروژه پل طبقاتی صدر گنتری کرین برای چه پروژه ای به کار گرفته خواهد شد، گفت: اگر پروژه بزرگراه بعثت در دستور کار قرار گیرد یکی از گنتری کرین ها به آن محل برده می شود.

وی با بیان اینکه گنتری کرین ها یک سری سیستم سخت افزاری هستند، افزود: هر پروژه ای در هر کجای کشور که بخواهد به سبک پروژه صدر اجرا شود می تواند از این جرثقیل های دروازه ای بهره ببرد.

حسینی اضافه کرد: عملیات دمونتاژ جرثقیل ها و نیز نصب دهانه آخر عرشه پل اصلی بزرگراه طبقاتی صدر که به نوعی سخت ترین عملیات مربوط به تکمیل پل اصلی محسوب می شود، با تسلط تیم اجرایی پروژه به سرانجام رسید و اکنون شمارش معکوس برای بهره برداری هر چه سریعتر این ابر پروژه شهری آغاز شده است.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار