مدیرکل راه‌آهن اراک از توسعه خطوط ریلی پالایشگاه امام شازند اراک خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، کوکنار در حاشیه بازدید از خطوط ریلی پالایشگاه امام شازند افزود: این خطوط که در قالب طرح توسعه فاز دو پالایشگاه صورت گرفته به 15 خط اصلی و فرعی و6 هزار و 200 متر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از فاز دو پالایشگاه شاهد افزایش تولید و تنوع در تولید محصولات این پالایشگاه بودیم که این امر نیاز این پالایشگاه به خطوط ریلی را برای انتقال محصولات به خارج از استان و حتی خارج از کشور دو چندان می‌کرد.

مدیرکل راه‌آهن اراک افزود: بر همین اساس طرح توسعه خطوط ریلی این پالایشگاه با حضور متخصصان و پیمانکاران حوزه ریلی آغاز شد و تعداد خطوط به 15 خط اصلی و فرعی به طول6 هزار و 200 کیلومتر افزایش یافت.

کوکنار با بیان اینکه با راه‌اندازی خطوط ریلی انتقال گوگرد تولیدی پالایشگاه و گاز ال‌پی‌جی امکان انتقال این دو محصول از طریق ریلی فراهم شده است، اظهار کرد: با افزایش چشمگیر تولید گوگرد پالایشگاه شازند و افزایش تولید گاز ال‌پی‌جی از 600 به سه هزار و 500 متر مکعب، حمل و نقل این محصولات مهم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد که به نظر می‌رسد یکی از بهترین روش‌های حمل و نقلی به لحاظ ایمنی و سرعت و حجم حمل و نقل ریلی است.

به گفته وی این خطوط با ریل R60 ساخته شد و از 24 موزن برخوردار است و تا ایستگاه سمنگان 7.5 کیلومتر فاصله دارد.

به گفته وی این پروژه با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال و طی 20 ماه به پايان رسیده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.