یک نماینده مجلس معتقد است، اگرچه دولت تا حدودی توانسته قیمت ها و نرخ تورم را ثابت نگه دارد، اما هنوز کشور به ثبات اقتصادی نرسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

  سید سعید حیدری طیب گفت: دولت توانسته طی چند ماهی که از آغاز کارش می گذرد تا حدودی نرخ تورم را ثابت نگه دارد، اما اینکه گاهی با سخنرانی یک وزیر شاهد تغییر قیمت ها هستیم نشان می دهد که هنوز به ثبات اقتصادی نرسیده ایم.

 وی با بیان اینکه دولت تا حدودی قیمت ها را ثابت نگه داشته است، کاهش تزریق پول نقد به جامعه را از جمله دلایل ثابت شدن قیمت ها و نرخ تورم دانست.

 نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت همچنین پول های اضافه موجود در جامعه را جمع آوری کرد و بسیاری از تسهیلات را نیز محدود کرد و در مجموع نقدینگی موجود در جامعه را کاهش داد.

حیدری طیب یادآوری کرد: تورم رو به رشدی که طی سال های اخیر در کشور وجود داشت باعث شد فشار فراوانی به مردم خصوصا طبقه های متوسط و محروم جامعه وارد شود.

 وی تصریح کرد: زمانیکه درآمد مردم با نرخ تورم همخوانی نداشته باشد قدرت خرید کاهش پیدا می کند و مردم مجبور می شوند سبد هزینه های خود را بر اساس اولویت های ضروری تغییر دهند و حتی از هزینه خوراک خود برای اجاره مسکن و تحصیل فرزندانشان بپردارند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: دولت برای ادامه این روند و کاهش قیمت ها در کشور و همچنین پایین آمدن نرخ تورم باید برنامه ریزی بلند مدت و مدیریت داخلی اقتصادی کشور را دستور کار قرار دهد.

حیدری طیب خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت اقتصادی کشور تا حدودی هم به نتیجه مذاکرات ایران با 5+1 بستگی دارد/

برچسب ها: ثبات ، اقتصادی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.