مسئول مرکز آموزی مجازی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری آزمون حفظ موضوعی قرآن کریم به صورت آنلاین در 27 آذرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، مسئول مرکز آموزی مجازی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از ابتدای زمستان سال 91 تا کنون نزدیک به چهار هزار نفر از علاقمندان در سامانه مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی مرکز بیان کرد: در دنیای کنونی مسئله آموزش مجازی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین بسترها جهت افزایش آگاهی به شمار می‌رود این نوع آموزش با برداشتن هرگونه محدودیت زمانی و مکانی در آموزش،زمینه ایجاد فرصت‌های برابر و نیز آموزش همگانی را فراهم ساخته و با بکارگیری ابزارها و دانش روز در جهت گسترش دایره آگاهی انسان وی را در برطرف ساختن این نیاز یاری می‌رساند.

وی اظهار کرد: معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با عنایت به این مسائل اقدام به راه‌اندازی مرکز راهبردی آموزش حفظ قرآن کریم کرده است تا با بهره‌گیری از بستر آموزش مجازی،محدودیت ناشی از سن، زمان، مکان و عدم دسترسی به زیرساخت‌های آموزشی در این زمینه را از میان بردارد.

نجفی ادامه داد: این مرکز با طراحی سایت www.quranhefz.ir به علاقمندان حفظ قرآن کریم این امکان را می‌دهد که به صورت آنلاین با کارشناسان آقا و خانم که حافظان کل قرآن کریم هستند ارتباط برقرار کرده و به صورت مجازی یا تلفنی کلاس حفظ را برگزار کنند.

وی افزود: کارشناسان این مرکز با قراردادن جدیدترین شیوه‌‌نامه‌ها در زمینه حفظ به صورت چند رسانه‌ای و ارائه و کلاس داری آنلاین، در جهت تحقق اهداق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تربیت حافظان قرآن کریم می پردازند و برای اولین بار بانک آزمون جامع سؤالات حفظی با حدود 12 هزار ؤال با طراحی بسیار عالی در دو گروه سخت و معمولی در این سایت قرار داده شده تا حافظان عزیز بتوانند در آزمون‌ها به صورت آنلاین شرکت کرده و امتیاز خود را به صورت آنی مشاهده کنند.

وی تأکید کرد: طرح‌های حفظ مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم دو الی شش ساله هستند که شامل طرح آزاد و سور منتخب شده و دوره حفظ موضوعی نیز داریم.

مسؤل مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم هم چنین ایجاد بستر مناسب جهت تثبیت محفوظات،مشاوره آنلاین در زمینه حفظ قرآن،تهیه فایل‌های آموزشی به صورت چند رسانه‌ای، تهیه بسته‌های کمک آموزشی ، آموزش‌های مرتبط با حفظ قرآن کریم و ارائه بانک جامع آزمون حفظ قرآن کریم را از دیگر امکانات سامانه آموزش مجازی ذکر کرد.

فرآیند اجرایی طرح حفظ مجازی

وی با اشاره به فرایند اجرایی طرح حفظ مجازی قرآن کریم گفت: هر کاربر برای ورود به آموزش مجازی حفظ با ورود به سایت ابتدائا فرم اطلاعات فردی، تحصیلی و سوابق قرآنی خود را تکمیل می‌کند،در مرحله دوم کارشناسان اطلاعات وارده را راستی آزمایی کرده و در صورت عدم وجود مشکل ثبت نام کاربر را نهایی می‌کنند.

نجفی بیان کرد: در ادامه فرایند اجرایی طرح حفظ مجازی قرآن کریم مراحل تماس کارشناس با کاربر،ارسال فایل های آموزشی،تعیین زمان کلاس، حضور کاربر در فضای مجازی و شرکت در آزمون‌های حضوری و مجازی پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: آزمون صدور گواهی حفظ نیز از طریق مجازی و سایت مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم روز 27 آذر ماه جاری برگزار خواهد شد./ز

برچسب ها: قم ، ازمون ، انلاین ، حفظ ، موضوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.