رئيس پليس فتاي خراسان شمالي از دستگيري فردي که پس از دوستي با دختران در فضاي مجازي ، آنان را مجبور به سرقت مي کرد ، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرگرد"سهيل خاکشور" صبح امروز با اعلام اين خبر افزود: در پي مراجعه خانمي به پليس فتا و ارجاع شکوائيه اي مبني بر سرقت از حساب بانکي اش ، بلافاصله موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران پليس فتا با انجام يکسري تحقيقات متوجه شدند مبلغ برداشت شده از حساب بانکي فرد شاکي از طريق دستگاه کارت خوان يکي از فروشگاه هاي تجاري بجنورد بوده است.

رئيس پليس فتا خراسان شمالي در ادامه با اشاره به دستگيري فردي که از دستگاه کارت خوان استفاده کرده بود ، بيان داشت: در بازجويي هاي بعمل آمده مشخص مي شود متهم ، خواهر شاکي است. 

سرگرد"خاکشور" خاطرنشان کرد: متهم هر چند در ابتدا موضوع را کتمان مي کرد اما چاره اي جز اعتراف به اغفال خود و خيانت به خانواده اش نداشت. 

اين مقام انتظامي اضافه کرد: متهم با چشمان اشک بار و بغض در گلو اذعان داشته حدود 2 سال پيش از طريق فيس بوک با پسري آشنا شدم و پس از وابستگي به او در ابتدا از پول تو جيبي ام براي او شارژ تهيه مي کردم اما در ادامه براي تامين خواسته هايش به سرقت از اموال خانواده ام روي آوردم. از کيف پول پدر، مادر و خواهرم سرقت مي کردم. گوشي تلفن همراه پدرم و گردنبند مادرم را نيز سرقت کردم و آخرين بار نيز از کارت بانکي خواهرم 100 هزار تومان برداشت کردم و آن را نزد صاحب فروشگاهي که از دستگاه کارت خوان او استفاده کرده بودم به امانت گذاشتم تا به مرور زمان براي پسر مورد علاقه ام از او خريد کنم.

به گفته رئيس پليس فتا استان خراسان شمالي ، پس از اعتراف تکان دهنده اين دختر، پسر مورد علاقه اش شناسايي شد و به عمل بزهکارانه‌اش اعتراف کرد.

سرگرد"خاکشور" با توصيه به والدين براي کنترل فرزندان شان نسبت به استفاده از فضاي سايبري هم چون چت روم و فيس بوک ، افزود: دوست يابي و ازدواج اينترنتي يکي از پديده هاي نويني است که در کشور ما رواج پيدا کرده و اين موضوع به شکل نگران کننده اي در حال تبديل شدن به يک معضل اجتماعي شده است.

وي تصريح کرد: متأسفانه دوستي ها در فضاي مجازي بر مبناي واقعي و صحيح بنا نشده است و برخي در اين فضا سعي مي کنند شخصيتي غير از آن چه هستند ارائه و با وعده ازدواج، نيت هاي شوم خود را اجرايي کنند.

رئيس پليس فتا استان خراسان شمالي در پايان با اشاره به اينکه گاهي دوستي هاي اينترنتي به سرقت‌هاي سايبري نيز ختم مي شود ، تاکيد کرد: آسيب هاي اجتماعي ناشي از استفاده نادرست فضاي سايبري، گاهي آن قدر مخرب است که سرنوشت فرد را به تباهي مي کشاند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار