یک روانشناس گفت: بی‌ثباتی شخصیتی نوعی شایع از اختلال شخصیت است که مبتلایان به آن از تغییرات دائمی حالات و رفتارها و افکار خود رنج می‌برند و هر لحظه به رنگی درمی‌آیند.

 ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بیماران دچار بی‌ثباتی شخصیتی تقریبا همیشه به نظر می‌رسد که در بحران به سر می‌برند و چرخشهای سریع خلق و خو در این بیماران شایع است.
 
وی ادامه داد: این بیماران از کمترین درجه‌ی سازگار در محیط‌های مختلف برخوردارند، آنها دم دمی مزاجند و با تغییرهای مکرر در شغل و رشته‌ی تحصیلی مواجهند و یک لحظه ممکن است نزاع طلب بوده و لحظه‌ای بعد افسرده و شاکی از این که هیچ احساسی ندارند.
 
ابراهیمی افزود: رفتار اینگونه بیماران غیر قابل پیش‌بینی است و از همین رو آنها تقریبا هیچ وقت به آن مقدار کارایی که در توانشان هست دست نمی‌یابند.
 
وی تصریح کرد: شخصیت مجموعه‌ای از رفتار و شیوه‌های فکر مشخص در زندگی روزمره است با ویژگی‌های بی‌همتا بودن، ثبات و قابلیت پیش‌بینی اگرچه افرادی که بی‌ثباتی شخصیت دارند در شرایط گوناگون در ظاهر رفتار متضادی دارند اما در طول زمان رفتار و شیوه‌ی تفکر آنها دارای یک ثبات نسبی دائمی است.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: نماز ، ثبات ، شخصیت ، سازگار ، شغل ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار