يك كارشناس مذهبي گفت: خانواده‌هاي با نشاط و متدين نسبت به خانواده‌هاي دچار تزلزل موفقيت بيش‌تري در تربيت فرزندان خو دارند.

 حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌آقابابا، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص تربيت فرزندان وظايف مهمي را خداوند در قرآن كريم با بيش از صدها آيه كه يكي از آن‌ها سوره مباركه آل‌عمران آيه 164 مي‌باشد، اشاره نموده است.

اين كارشناس مذهبي، با اشاره به دعاي مكارم‌الاخلاق امام سجاد عليه‌السلام افزود: حقي كه فرزندت دارد، اين است كه خوب و بدش در اين دنيا به تو ارتباط دارد و در مقام سرپرستي فرزندت در پيشگاه الهي مسئوليت داري.

علي‌آقابابا، ادامه داد:‌ امام صادق عليه‌السلام در روايتي فرموده‌اند بهترين ارثي كه پدران براي فرزندان باقي مي‌گذارند، ادب است، نه ثروت.

** چه كساني در تربيت فرزندان موفق هستند؟

وي، در خصوص اين سؤال خاطرنشان كرد: كساني كه در تربيت خود پيشرفت كرده‌اند و براي تربيت فرزندان از خود شروع كرده‌اند، موفق‌تر هستند مانند تربيت در نماز، روزه، ادب، اخلاق، رفتار و گفتار.

وي با كم ندانستن نقش رسانه ادامه داد: تربيت مهم‌ترين ركن خانواده مي‌باشد و خانواده‌هايي كه با اصالت، متدين و اميد و نشاط در آن‌هاست موفقيت بيش‌تري نسبت به آن دسته از خانواده‌هايي كه دچار تزلزل هستند، دارند.

برچسب ها: والدین ، قرآن ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار