آمار‌ها نشان می‌دهند که سالانه حدود 1/2 میلیون مورد مرگ و میر در جهان،‌بر اثر آلودگی هوای شهرها اتفاق می‌افتد که این میزان به طور قابل ملاحظه ای درحال افزایش است.

سعید هاشمی کارشناس ارشد بهداشت محیط در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلودگی هوا یکی از مشکلات و معضلات عمده جوامع مختلف است که به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی،‌ خطرات و مشکلات جان و مالی زیادی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به طور جدی سلامت انسان ها را تهدید می‌کند ، تصریح کرد: آلودگی هوای شهری به طور فزاینده ای نتیجه احتراق سوخت های فسیلی، تولید نیرو، دود ماشین‌ها و دیگر فعالیت های انسان است.

هاشمی تاکید کرد: آمار‌هانشان می‌دهند که سالانه حدود 1/2 میلیون مورد مرگ و میر در جهان،‌ بر اثر آلودگی هوای شهرها اتفاق می افتد که این میزان به طور قابل ملاحظه ‌ای درحال افزایش است.

وی افزود: درصد قابل ملاحظه ای از موارد ابتلا ومرگ و میر ناشی از سرطان های نای، ریه و برونش،‌ بیماری های قلبی و عروقی،‌مغزی و ریوی و همچنین عفونت‌ها و نارسایی های تنفسی، ناشی از آلودگی هوا است.

هاشمی یادآور شد: متاسفانه مشکلات آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای جهان روز به روز درحال تشدید و گسترش است و سلامتی افراد جوامع را به شدت تهدید می‌کند./


انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی ، مرگ ، هوا ، سوخت ، فسیل ، معضل ، نیرو ، ماشین ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.