"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه بر ضرورت تقویت اشتغال زایی در آفریقا به منظور کاهش فقر در این قاره تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاریشین هوا؛ دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای تاکید کرد ایجاد مشاغل جدید یکی از راههای اساسی برای کاهش فقر در قاره آفریقا است. بان کی مون تصریح کرد در آفریقا کشورهایی وجود دارند که رشد اقتصادی بالایی دارند با این حال بسیاری از جوامع آفریقایی که اوضاع اقتصادی و اجتماعی خوبی ندارند، به فراموشی سپرده شده اند. بسیاری از آفریقایی ها به ویژه قشر جوان از بیکاری و پیامدهای آن رنج می برند. شمار زیادی از آفریقایی ها نیز شرایط کاری شکننده ای دارند و درآمد چندانی کسب نمی کنند.
دبیر کل سازمان ملل متحد در راستای تهیه برنامه توسعه پس از سال دو هزار و پانزده و در تلاش برای تحقق اهداف هزاره برای توسعه، تاکید کرد لازم است که به مشکل بیکاری به ویژه بیکاری جوانان در کشورهای آفریقایی که ناشی از ضعف و یا نبود زیرساختهای مناسب اقتصادی در این منطقه است، بیش از پیش توجه شود.
بان کی مون در بیانیه خود خاطر نشان کرد با ایجاد مشاغل جدید،‌ ارتقای روحیه کار و تاسیس شرکت های کوچک و متوسط ، می توان زمینه را برای توسعه صنعتی پایدار در سرتاسر قاره آفریقا فراهم کرد.
در بیانیه "بان کی مون" آمده است پویایی اقتصاد، وجود نیروهای کار جوان و توان بالقوه ابداع در کشورهای آفریقایی امتیازات بزرگی هستند که با بهره برداری صحیح از آنها می توان صنایع محکم و رقابتی در این منطقه به وجود آورد.
" بان کی مون " در بیانیه خود بر تعهد سازمان ملل متحد برای کمک به توسعه در آفریقا و حمایت از تلاشهای اتحادیه آفریقا برای تضمین رشد اقتصادی که به نفع همه آفریقایی ها باشد، تاکید کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار