بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضای منتصریه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بامداد امروزیکشنبه دچار آتش سوزی شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ این آتش سوزی در داروخانه این بیمارستان که در طبقه همکف واقع شده است رخ داده  و در ساعت 2:21 بامداد امروز به آتش نشانی مشهد اطلاع داده شد .

با تلاش ده‌ها گروه اطفاء حریق آتش نشانی، حریق رخ داده مهار شد اما دود سمی ناشی از آن به طبقات دیگر بیمارستان سرایت کرد .

هم چنین گروهای نجات آتش نشانی برخی از بیماران بستری در طبقات بالای بیمارستان را به پایین انتقال دادند .

یک منبع آگاه پزشکی در اورژانس مشهد از انتقال چند نفر به بیمارستان‌های دیگر خبر داد . جزییات بیشتر اعلام نشده است .

این آتش سوزی خسارات  سنگینی بر جای گذاشته است. علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست . 

بیمارستان منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بزرگترین بیمارستانهای فوق تخصصی پیوند اعضا در شمال شرق کشور است.

آتش سوزی بیمارستان فوق تخصصی منتصریه مشهد خسارت جانی نداشت
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره روابط عمومی و بین الملل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ، این آتش سوزی که بر اثر حریق در داروخانه بیمارستان منتصریه و در ساعت 2 و 21 دقیقه بامداد امروز  سوم آذر رخ داد، تنها موجب بر جای ماندن خسارت مالی شد .

با اعلام این خبر به سامانه 125 ، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی مشهد ، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله بیش از 30 آتش نشان از 8 ایستگاه آتش نشانی را به همراه 10 دستگاه خودرو اطفاء حریق سبک و سنگین به محل حادثه واقع در بلوار امام خمینی اعزام نمود .

گزارش خبرنگار ما حاکی است ، کانون اصلی حریق در داروخانه این بیمارستان بوده که دود سنگین ناشی از آن به سایر طبقات بیمارستان سرایت کرد .

 بر پایه این خبر و به گفته مدیر حوزه سه سازمان آتش نشانی مشهد ، آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه بی درنگ با رعایت نکات ایمنی اقدام به اطفاء حریق و همزمان نسبت به انتقال بیماران از طبقات به محل امن نمودند .

« ابوالفضل تیموری » در ادامه افزود : آتش نشانان در یک عملیات نفس گیر در همان دقایق اولیه موفق به اطفاء حریق و انتقال بیماران به محل امن شدند و پس از آن نیز نسبت به تخلیه دود از طبقات و  ایمن نمودن محل اقدام نمودند .

وی نیز یادآور شد : خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشت و کلیه بیماران پس از تخلیه دود از طبقات با تایید پزشک بیمارستان نسبت به ایمن بودن هوای بیمارستان به اتاق های خود منتقل شدند .

گفتنی است علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان فنی سازمان آتش نشانی در دست بررسی می باشد .











انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار