عضو کمیسیون صنایع و معادن خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از همه زحمات طاقت‌فرسا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ویژه ظریف وزیر امور خارجه تشکر می‌کنم و پیوسته در تمام مراحل انجام مسئولیت خطیر وزارت خارجه آرزوی موفقیت دارم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی علی‌لو نماینده مردم شبستر در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور خود گفت: از همه زحمات طاقت‌فرسا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ویژه ظریف وزیر امور خارجه تشکر می‌کنم و پیوسته در تمام مراحل انجام مسئولیت خطیر وزارت خارجه آرزوی موفقیت دارم.  
 
وی افزود: براساس مصاحبه‌ها و گفتگوهای وزیر و آن گونه که اظهار می‌کند اصل حق غنی سازی در داخل کشورمان توسط گروه 1+5 به رسمیت شناخته شده و در متن توافق نامه نیز درج شده است به ادامه فعالیت هسته‌ای توسط دانشمندان هسته ای کشورمان مورد قبول و امضای اعضای گروه 1+5 قرار گرفته است، بنده از این تریبون به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران و دولت تبریک می‌گویم.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ما براین واقفیم که در سال 2003 آمریکا به فعالیت 164 سانتریفیوژ و غنی سازی حتی یک درصد هم رضایت نداد و امروز در سایه رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مقاومت ارزشمند ملت ایران نه فقط آمریکا بلکه همه سرسپردگان رژیم صهیونیستی به حق مسلم ما تمکین کرده و پای این حق را امضا کرده‌اند.  
 
علی‌لو ادامه داد: این پیروزی در ماه پیروزی خون بر شمشیر است این پیروزی را باید تبریک گفت اما اگر خدایی ناکرده محتوای توافق نامه خلاف آن باشد و خط قرمزهایی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین و تبیین شده رعایت نشده باشد، آقای ظریف باید در مقابل غفلت و قصور در برابر نمایندگان مردم و شهدا و ملت شریف ایران پاسخگو باشید.  
 
وی گفت: آن چه مسلم است محتوای این توافق نامه نه بر مردم ایران و نه بر نمایندگان روشن و آشکار نیست لذا از این تریبون استدعا دارم که در اسرع وقت و در اولین فرصت و براساس حق نمایندگی خانه ملت و براساس قانون توافق نامه را منتشر و حداقل در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهید.  
 
نماینده مردم شبستر تصریح کرد: شفاف سازی کنید تا موضع تیم مذاکره کننده در مذاکرات روشن شود که اگر آن گونه که ذکر شده تمام خطوط در متن رعایت شده باشد ما دوباره به شما تبریک خواهیم گفت و در غیر این صورت پاسخ سوالات نمایندگان مجلس و مردم را باید دهید.  
 
وی افزود: از این رو باید متن توافقنامه را در اولین فرصت در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهید خواهشا کوتاه نیایید و براساس قانون دولت متن توافقنامه را در اختیار تک تک نمایندگان قرار دهید.
 
این نماینده در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان تقاضای رسیدگی به آنان را کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: متن ، ظریف ، محتوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار