مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: خوزستان در استان‌های همتراز خود رتبه نخست کشور را در عضویت و رتبه سوم کشور را در فضای کتابخانه‌‌ای دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ لفته منصوری اظهار کرد: زیربنایی‌ترین و اساسی‌ترین حرکت فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و به فرموده مقام معظم رهبری امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه علمی است بلکه یک واجب دینی نیز تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی کتابخانه‌ها، مطالعه و مدیریت مطالعه است، افزود: اعتباراتی که برای کتابخانه‌های خوزستان صرف شده، بیش از اعتبارات استان‌های دیگر در این حوزه است و این نشان دهنده نگاه خوب و رویکرد ارزشمند کسانی بوده که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از خصوصیات نهاد کتابخانه‌های عمومی را برنامه محوری، رشد و توسعه و پاسخگویی به جامعه دانست و تصریح کرد: در سند چشم انداز 20 ساله، باید به ازای هر 100 نفر خوزستانی 8 متر مربع فضای کتابخانه‌ای، 400 جلد کتاب داشته باشیم و 35 درصد جمعیت عضو کتابخانه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه در شاخص کتابخانه متوسط کشوری در یک سال گذشته سه درصد بوده در حالی که این شاخص در خوزستان 22 درصد و چند برابر کشور است، عنوان کرد: از نظر رشد کتاب در کتابخانه‌‌های عمومی نیز نسبت به سال 91 حدود 34 درصد رشد داشتیم که میانگین آن در کشور 17 درصد است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در استان‌های همتراز خود رتبه نخست کشور را در عضویت و رتبه سوم کشور را در فضای کتابخانه‌‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک عنوان بر‌تر را در سطح کشور داشتیم که در سال 92 این عناوین به چهار رتبه افزایش یافت.

منصوری با بیان اینکه کتابخانه‌ها فعالیتی 100 درصد فرهنگی دارند و هیچ فعالیت غیرفرهنگی و سیاسی در کتابخانه‌ها وجود ندارد، گفت: کتابخانه‌ها دیگر یک محیط صامت نیست بلکه موتور توسعه در کتابخانه به راه افتاده و توسعه و پیشرفت هر دو در نهاد نمایان است و این بیانگر انسجام و همدلی میان ماست./ش
برچسب ها: خوزستان ، نخست ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.