مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: بیشترین علت برقراری تماس‌ با 1480 در این استان برای دریافت مشاوره به ترتیب در حوزه‌های خانواده، تربیت کودک و پیش از ازدواج است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، زهرا غلام‌رضایی اظهار داشت: دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی در معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با هدف افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و درمان اختلالات روانی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

وی تماس تلفنی با صدای خط مشاوره 1480 را راه ارتباطی بین مشاوران و تماس‌گیرنده عنوان کرد و افزود: این خط در استان قزوین به متقاضیان در حوزه‌های خانواده، تربیت کودک،‌ پیش از ازدواج و تحصیلی خدمات مشاوره‌‌ای ارائه می‌دهد.

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: هر فردی در هر زمان و مکان می‌تواند با دسترسی به تلفن به آسانی با خط 1480 تماس بگیرد و با مطرح کردن مشکل خود به مشاوران بهترین راهکار را برای رفع آن دریافت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای نخستین بار خط صدای مشاوره 1480 به صورت سه رقمی 148 از سال 73 در کشور آغاز به کار کرده است، یادآور شد: این خط در استان قزوین از سال 78 شروع به کار کرده که بعد از مدت زمانی خط 148 به 1480 تغییر شماره پیدا کرده است.

غلام‌رضایی عنوان کرد: متقاضیان دریافت مشاوره خانواده، تربیت کودک،‌ پیش از ازدواج و تحصیلی می‌توانند از نقاط مختلف استان قزوین در شهرستان‌ها و روستاها با خط 1480 تماس بگیرند و خدمات مشاوره‌ای موردنیاز خود را دریافت کنند.

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه استفاده از مشاوره مطلوب می‌تواند بیشتر مشکلات فردی و خانوادگی را برطرف کند، خاطرنشان کرد: همچنین تحقق این مهم می‌تواند بنیان خانواده را تقویت و نحوه ارتباط درست با دیگران را آسان‌تر کند.

استقرار 6 نیروی متخصص روان‌شناس در مرکز 1480

وی با بیان اینکه نیروی ستاد صدای مشاوره 1480 در بهزیستی شهرستان قزوین مستقر است، ابراز داشت: این ستاد در دو شیفت از ساعت 7:30 تا 14 صبح و 14:30 تا 21:30 بعدازظهر در حال فعالیت است.

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: شش نیروی متخصص روان‌شناسی و مشاوره با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دو شیفت به تماس‌گیرندگان خدمات مشاوره‌ ارائه می‌دهند.

این مسئول یادآور شد: زمان پاسخگویی به تماس‌های صدای مشاوره 1480 به مدت زمان 15 تا 25 دقیقه است که در صورت نیاز به دریافت مشاوره بیشتر به تایم بعدی ارجاع داده می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.