اصفهان/

اجرای طرح جامع امامزاده سلطان ابراهیم (ع) سمیرم آغاز شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم از اجرای طرح جامع برای آستان مقدس امامزاده سلطان ابراهیم (ع) خبر داد.

علی مبشری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، اظهار داشت: طرح جامع با در نظر گرفتن 23 برنامه عمرانی از جمله ساخت زائر سرا، حرم، خانه خادم و .. برای امامزاده سلطان ابراهیم (ع) در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیازمند توسعه این آستان مقدس هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه این امامزاده برروی کوه واقع شده است، ادامه داد: به منظور توسعه آستان مقدس، این اداره به آزادسازی اطراف حرم با خرید منازل اطراف و کوه‌بری اقدام کرده است.

وی افزود: طبق کارشناسی‌های انجام شده بالغ بر سه میلیاردريال اعتبار جهت خرید منازل اطراف و سه میلیاردو 500میلیون ريال برای خاک برداری اعتبار لازم است.

مبشری گفت: بخشی از این مبالغ توسط وام و مابقی کمکهای مردم و خیران تامین می‌شود.

وی در ادامه از اداره راه و شهرسازی، شهرداری و هیئت امنا امامزاده تشکر و قدر دانی کرد و متذکر شد: با کمکها و همکاری این عزیزان از 11 محرم تا کنون توانسته‌ایم به طور مستمر فعالیت کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم بیان کرد: قرارداد منعقد شده مابین این اداره و پیمانکار تا پایان خردادماه سال آینده است اما پیش رفت اجرای این طرح به اعتبارات و بودجه موجود بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه این طرح قصد داریم کوه را به صورت پله کانی برای استفاده زائران آماده سازیم و فضای سبزی برای استراحت و استفاده زائران و مسافران فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: این امامزاده بزرگوار از نوادگان امام سجاد(ع) است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.