مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 
"توافق تاریخی ژنو" که پس از سه روز مذاکرات فشرده میان ایران و گره 1+5 در ژنو سوئیس برگزار شد، با استقبال بسیاری و البته اعتراض و خشم برخی از جمله رژیم صهیونستی مواجه شد.
ایران و 1+5 پس از 10 سال مذاکره به توافق دست یافتند؛ توافقی که دو طرف، از آن بعنوان گام اول برای اعتمادسازی تعبیر کردند. حال تمام جهان چه بصورت علنی و چه بصورت ضمنی، حق غنی‌سازی توسط ایران را به رسمیت شناخته اند و این به معنای نتیجه بخش بودن مقاومت مردم ایران در طول سال های اخیر است.برای بررسی با امید نوری پور، نماینده ایرانی‌الاصل پارلمان آلمان و عضو حزب سبزهای این کشور، گفتگویی داشته‌ایم که در ادامه از نظر مخاطبان محترم می‌گذرد:
علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي از تاثير نداشتن كاهش ميزان غني سازي اورانيوم بر فعاليت هاي هسته اي كشورمان خبر داد.
"تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به امضای توافقنامه ژنو، آنرا "وحشتناک" خواند.
پايگاه اينترنتي سوريا الان لحظاتي پيش به نقل از مئير داگان رئيس سابق سازمان اطلاعات جاسوسي رژيم صهيونيستي موساد در واکنش به توافق اخير ايران با گروه پنج به علاوه يک اعلام کرد طي شش ماه آينده هرگز حمله‌اي از طرف اسرائيل و امريکا صورت نخواهد گرفت.
سناتور جمهوريخواه آمريکايي تاکيد کرد تفاوت زيادي بين توقف غني‌سازي اورانيوم در ايران و برچيده شدن اين برنامه وجود دارد.
آلن اير سخنگوي فارسي زبان وزارت خارجه آمريکا در گفتگوي اختصاصي با تلويزيون بي‌بي‌سي با مثبت خواندن فضاي مذاکرات گفت با اين که به يک توافق جامع و بلند مدت دست نيافتيم اما من به اين گام اول، خوشبين و اميدوار هستم.
وزير امورخارجه انگليس در پاسخ به سوال بي‌بي‌سي، گفتگوهاي ژنو را دشوار توصيف کرد.
روزنامه فرانسوي لوموند نوشت بالاخره پس از پنج روز رايزني گسترده و دشوار قدرتهاي بزرگ در ژنو ، روز يکشنبه بيست و چهارم نوامبر ، توافقي درباره برنامه هسته اي ايران به دست آمد.
توافق هسته اي ايران با كشورهاي 5+1 در رسانه هاي دنيا بخصوص رسانه ها و نشريات آمريكايي بازتاب گسترده اي داشت .
خبرگزاری ایتارتاس در گزارشی به بازتاب خبر توافق‌های صورت گرفته ميان ايران و گروه پنج به علاوه يک پرداخت.
خبرگزاري رويترز در گزارشي از صعود 3 درصدي پول ايران در مقابل دلار آمريكا خبر داد.
وزارت امور خارجه سوييس در زمينه توافق ژنو اعلام کرد: سوييس از پيروزي ديپلماسي استقبال مي کند.
رییس رژیم صهونیستی در واکنش به نتیجه مذاکرات ژنو اظهار داشت : راه حل دیپلماتیک برای برخورد با برنامه هسته ای ایران در مقایسه با راه حل های دیگر در اولویت قرار دارد .
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل تاکيد کرد اين رژيم به توافقنامه ژنو بين ايران و غرب ملزم نيست.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار