"جان برد" وزير امور خارجه کانادا اعلام کرد کشورش تحريم‌هاي خود را عليه ايران همچنان حفظ خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزير امور خارجه کانادا به دنبال توافق ژنو گفت به‌رغم توافق حاصل شده، کانادا قصد دارد تا زمان انعقاد توافقي قطعي بين ايران و قدرت‌هاي بزرگ جهاني، همچنان تحريم‌هاي خود را عليه ايران حفظ کند.

وزير امور خارجه کانادا مدعی شد: اعمال تحريم‌هاي موثر باعث شد ايران درها را به روي مذاکرات باز کند و در نتيجه توافق‌نامه‌اي موقت حاصل شود.

در بيانيه وزارت امور خارجه کانادا آمده است  تا زماني که گروه 1+5(شامل آلمان، چين، آمريکا، فرانسه، انگليس و روسيه) با ايران توافق‌نامه‌اي قطعي امضا کند، کانادا تحريم‌هاي خود را به طور کامل حفظ خواهد کرد.

در چارچوب اين توافق‌نامه، پيش‌بيني شده است که آمريکا و اتحاديه‌ اروپا تحريم‌هاي خود را در برخي حوزه‌ها کاهش دهند اما تمام تحريم‌هاي تجاري و مالي آمريکا و همچنين تحريم‌هاي اعمال شده از سوي شوراي امنيت سازمان ملل همچنان پابرجا خواهند ماند.

کانادا در بهار گذشته در راستای اقدامات خصمانه خود، تحريم‌هاي خود را بر ضد ايران تشديد کرد و هر گونه معامله صادراتي و وارداتي با ايران را ممنوع کرد. در مجموع دارايي‌هاي 78 شخص و 508 سازمان در کانادا مسدود شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار