رییس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی اراک گفت: توافقات ژنو برگ برنده در رونق اقتصادی و سرمایه گذاری کشور است.

 جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: موضوعات توافق در حوزه بانکی، حمل و نقل ، کشتیرانی و بیمه ها و تعدیل تحریم ها آثار مثبت و زیربنایی در پویایی اقتصادی کشور دارد.
وی اظهار کرد: یکی ازمجموعه های مهم تولیدی کشور که در سالهای اخیر فشارهای مضاعفی را تحمل کرده قطعه سازان خودرو بودند که با برداشتن بخشی از تحریم ها زمینه باروری و تحرک اقتصادی آنان فراهم می شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی اراک اظهار کرد: یکی از پیامدهای بزرگ این توافقات، اعتمادسازی طرفین مذاکره است و این مهم در بهبود روابط تجاری و بازرگانی کشورها و زمینه حضور قوی و رقابتی ایران در بازارهای بین المللی نقش محوری دارد.
جعفری اضافه کرد: مذاکرات ژنو ضمن حفظ منافع هسته ای و امتیاز غنی سازی توانسته، انتظارات اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی را برآورده کند و امید می رود که در شش ماه آینده با گفتمال اعتدال و ادامه سیاست نرمش قهرمانانه سیرنزولی تحریم ها به سرعت سپری شود تا اقتصاد کشور بارور شود.
وی اظهار کرد: ایران کشوری با زیرساخت های قوی صنعتی وتولیدی است که در سالهای گذشته به دلیل فشارهای اقتصادی و تحریم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد و با توافقهای حاصل شده، جاده ای جدید درمسیر پیشرفت و پویایی کشور گشوده شده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بهره برداری از صنایع بزرگی چون واحد بنزین سازی پالایشگاه اراک و رسیدن به خودکفایی بسیاری از خطوط تولیدصنایع مادرتخصصی و زیر دستی در شرایط تحریم نشان از توان فنی و تخصص بالای بدنه تولید ایران دارد که با کمرنگ شدن فشارهای اقتصادی بین المللی بستر شکوفایی هرچه بیشتراین بخش در تولید ثروت ، اشتغالزایی و دستیابی به تولیدات ملی با کیفیت مهیا می شود./
برچسب ها: توافقات ، ژنو ، رونق ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.