رئیس‌جمهور ترکمنستان در اقدامی فرمان ارسال محموله کمک‏‌ برای مردم مناطق مرزی افغانستان با ترکمنستان را صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  روزنامه "ترکمنستان بیطرف" در گزارشی اعلام کرد که "قربانقلی بردی‏محمداف" رئیس‌جمهور ترکمنستان در جلسه هیئت دولت که به سرپرستی وی برگزار شده، فرمان ارسال یک محموله کمک‏‌ برای مردم افغانستان که در نزدیکی مرز مشترک ترکمنستان و افغانستان زندگی می‌کنند را صادر کرده است.
 
صدور این فرمان توسط رئیس‌جمهور ترکمنستان در راستای حسن نیت، حسن همجواری، دوستی و همکاری بین ملت‌های ترکمن و افغان می‌باشد.
 
لباس‌های ورزشی، محصولات کشاورزی، نیمکت مدرسه، دفتر آموزشی و خوراکی از جمله اقلام ارسالی ترکمنستان هستند که به صورت رایگان بین کودکان مدارس، پرورشگاه‏‌ها در استان‌های همجوار افغانستان با ترکمنستان توزیع خواهد شد.
 
بردی محمداف در ادامه اعلام کرد : ترکمنستان همواره از مردم کشور همسایه افغانستان حمایت می‏‌کند و قصد دارد در آینده نیز روابط فرهنگی را با افغانستان بیش از پیش گسترش دهد.  
 
این درحالی است که رسانه‌های ترکمنستان به میزان و ارزش محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ترکمنستان به افغانستان اشاره‌‏ا‌ی نکرده‌‏اند.
 
روابط ترکمنستان و افغانستان 2 کشور همسایه که حدود 800 کیلومتر با یکدیگر مرز مشترک دارند، همواره از روند رو به رشدی برخوردار بوده‏‌ است.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار