رئيس سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني منطقه جنوب(مرکز شيراز) از تهیه اطلس زمین شناسی اکتشافات معدنی در شهرستان قیروکارزین خبرداد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ طهمورث یوسفی گفت: به منظور تهیه پتانسیلهای هر منطقه در حوزه معدن سازمان زمین شناسی استان فارس نسبت به تهیه اطلس زمین شناسی معدنی در شهرستانها اقدام می کند.

وی افزود: پارسال اطلس زمین شناسی اکتشافات معدنی شهرستانهای مهر و لامرد تهیه و در این راستا پتانسیلهای موجود در این شهرستانها شناسایی و اطلس مربوطه تهیه شد.

رئيس سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني منطقه جنوب (مرکز شيراز) ادامه داد: در این راستا با شناسایی پتانسیلهای معدنی هر منطقه گزارشات تهیه شده به مراجع ذی ربط اعلام می شود.

وی گفت: به عنوان نمونه با تهیه اطلس زمین شناسی معدنی در مطنقه لامرد چند ماده معدنی کشف شد که با شناسایی آن امکان تاسیس کارخانه تولید شمش منیزیم در این شهرستان وجود دارد.

یوسفی بیان کرد: در این رابطه با توجه به درخواست فرمانداری شهرستان قیروکارزین اطلس زمین شناسی اکتشافات معدنی در این شهرستان نیز تهیه می شود.

رئيس سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني منطقه جنوب (مرکز شيراز) ادامه داد: در استان فارس تمام پتاسیلهای معدنی وجود دارد که باید از آنها نهایت استفاده را کرد.

وی افزود: اولویت بعدی این سازمان برای کشف مواد معدنی در شهرستان لامرد است که در این خصوص نیز فرمانداری این شهرستان اعلام آمادگی کرده است./ب

انتهای پیام/

برچسب ها: تهیه ، اطلس ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.