مشهدی یاری گفت: به منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت، باید بگویم که اطلاعات غلط در اختیارش گذاشته‌اند.

محمد مشهدی یاری، رئیس کمیته دوهای سرعت و موانع فدراسیون دو و میدانی، یکی از افرادی بود که در تیم پیکان حضور داشت. پس از اتفاقاتی که بر سر قهرمانی لیگ دو و میدانی به وجود آمد، مشهدی یاری یکی از افرادی بود که پیکان انتقاد به سمت او و برخی دیگر نشانه گرفته شد.

محمد مشهدی یاری، در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم نفت به دلیل اشتباهات فردی به رتبه دوم رسیده و اکنون برای اینکه مانع انتقاد مسئولان شود به همه جا چنگ می‌زند، سرپرست تیم نفت، ایرج ایری، در آغاز لیگ به من گفت که ما به دنبال اول شدن نیستیم چرا که اگر رتبه نخست را کسب کنیم سال آینده باید با همین بودجه تیم را ببندیم، در حالی‌که اکنون به منصور قنبرزاده، مدیرعامل این تیم اطلاعات نادرست می‌دهند.

وی ادامه داد: در رشته دو و میدانی ورزشکارانی که جذب تیم‌ها می‌شوند اگر حقوقی از تیم خود دریافت نکنند نمی‌توانند اعتراضی به تیم خود یا فدراسیون بکنند، از طرفی باشگاهی که تازه پا می‌گیرد از فدراسیون درخواست کمک می‌کند، باشگاه پیکان در آغاز لیگ از فدراسیون کمک خواست و فدراسیون هم من را به این منظور به این تیم معرفی کرد، سالهاست که این اتفاق می‌افتد، البته باید خاطرنشان کنم مربیان تیم نفت سالهای گذشته در فدراسیون دو و میدانی سمت داشتند.

مشهدی یاری تصریح کرد: من عضو یک NGO‌هستم و کارمند فدراسیون نیستم، تنها کمیته سرعت را کنترل می‌کنم، اگر قصد اعمال نفوذ داشتم می‌توانستم امین رهبر، حسن تفتیان، کیوان قنبرزاده، رضا قاسمی، محمد ارزنده و علیرضا حبیبی را جذب کنم در حالی که همه این افراد به تیم نفت پیوستند، به رضا قاسمی هم در ابتدای لیگ گفتم که اگر قصد شرکت در تیمی را داری تیم استانت در ارجعیت است، بعد از ‌آن تیم نفت و در پایان تیم پیکان.

وی اضافه کرد: برای افرادی که این صحبت‌ها را می‌کنند متأسف می‌شوم، آنها با این کارها خودشان را زیر سوأل بردند، من از ابتدا هم نمی‌خواستم برخی مسائل را بیان کنم اما ادامه این روند مرا مجبور به گفتن برخی اتفاقات کرد.

محمد مشهدی یاری در ادامه یادآور شد: حسین شایان، مربی تیم پیکان در طول 5 مرحله لیگ کیوان قنبرزاده را که عضو تیم نفت بود راهنمایی می‌کرد و این اتفاقات در امتیاز آوری به ضرر تیم ما بود، این کارها و حرف‌ها غیر اخلاقی هستند، مسئولان تیم نفت به جای اینکه حساب و کتاب تیم ما را داشته باشند بهتر است حساب تیم خود را بدانند.

وی عنوان کرد: یکی از اتهاماتی که به من وارد می‌شود، تغییر ارنج تیم پس از اعلام اسامی است، در حالی که ورزشکاران تیم و رکوردهای آن‌ها کاملاًً مشخص است، دو ومیدانی، فوتبال نیست که امکان تغییر نفرات وجود داشته باشد.

رییس کمیته دوهای سرعت و موانع در ادامه افزود: روز اول تیم پیکان را بر اساس 35 نفر بستیم، اما در مرحله دوم که نفتی‌ها متوجه نزدیکی امتیاز خود به تیم ما شدند، یک صورت جلسه دستی در حین برگزاری مسابقات نوشتند و در حالی که من در ایران نبودم از حسین شایان خواستند آن‌ را امضا کند، صورت جلسه آن‌ها اعتراض به حضور 2 نفر در تیم ما بود، که بر این اساس ما محمد خزایی و لطیفی را از بین اسامی ورزشکاران حذف کردیم.

وی یادآورشد: مسئولان تیم نفت، دونده ماده 400 متر با مانع را به عنوان پرتابگر دیسک مسابقات انتخاب کردند، وی ششم شد و برای تیم نفت امتیاز آورد، ما به ‌آن‌ها دوستانه اعتراض کردیم و مسئول مسابقات وقتی متوجه این مساله شد تصمیم گرفت نمره های منفی محاسبه شود، درحالی که این موضوع به نفع تیم نبود و قرار بود در ابتدا نمره‌های منفی احتساب نشود.

وی تصریح کرد: پس از اینکه اختلاف امتیاز دو تیم کم شد، مسئولان تیم نفت 3 نامه را به فدراسیون ارسال کردند و برخی موارد را برخلاف آیین نامه مسابقات دانستند، از طرفی ما هم به حضور مهدی زمانی در این تیم اعتراض کردیم، طبق آیین نامه کسانی حق شرکت درمسابقات را داشتند که نتیجه لیگ سال گذشته را داشته باشند، ولی مهدی زمانی به دلیل مشکلی که داشت این شرایط را نداشت و بی‌شک نمی توانسته در مسابقات شرکت کند، مسئولان نفت به این مسئله که چرا فدراسیون قرارداد این ورزشکار را امضا کرده است معترض هستند، در حالی که باید بگویم فدراسیون کار خلاف قانونی نکرده و باشگاهی که قصد امضای قرارداد با ورزشکاری را دارد، فدراسیون این قرارداد را ثبت می کند.

وی درخصوص اتهامات تبانی به برخی ورزشکاران این تیم گفت: 8 ورزشکار ما به دلیل مصدومیت در مراحل پایانی لیگ حضور پیدا نکردند، من ماهیت ورزشکار را پاک می‌دانم و تبانی را قبول ندارم، شاید صحبت‌هایی در حد خنده و شوخی مطرح بوده اما به هیچ عنوان عملی نشده است.

مشهدی یاری در پایان تاکید کرد: اتفاقاتی که بعد از پایان لیگ افتاد اصلاً جالب نبود و باید بگویم در باشگاه داری نباید رو راست باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار