انتخابات فدراسیون اسکی 20 آذرماه برگزار خواهد شد. انتخاباتی که در صورت کسب مجوز از دولت به علت بازنشستگی عیسی ساوه شمشکی به احتمال فراوان بیشترین شانس آراء خود را در همین مهره خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چهار سال اخیر ریاست عیسی ساوه شمشکی هم به پایان رسید تا دوباره فدراسیون اسکی در تب و تاب انتخابات بیفتد.انتخابات از بین 12 مهره‌ای که خود را شایسته نشستن بر روی صندلی این ریاست دیده‌اند.

در میان این 12 کاندید برخی از آنها دارای سابقه و فعالیت گسترده و چندین ساله در اسکی هستند و البته نام برخی از آنها نیز در این رشته تا حدودي غریب است.

به هر حال به نظر می‌رسد اگر مشکل بازنشستگی عیسی ساوه شمشکی رئیس با سابقه فدراسیون اسکی رفع شود و دولت مجوز حضور وی در این انتخابات را بدهد،وی دارای بیشترین شانس برای کسب مجدد بیشترین آراء و تصدی دوباره  ریاست این فدراسیون است. مردی که از وی تحت عنوان پدر اسکی ایران یاد می‌شود.

ساوه شمشکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در رأس این فدراسیون حضور داشت و در 27 سال‌ ریاست آن را بر عهده داشت. در واقع در دی‌ماه 1360 بود که ساوه شمشکی به ریاست فدراسیون اسکی انتخاب شد. در آبان‌ماه سال 1368 مهندس شکرالله حیدری به جای وی منصوب شد تا مدتی بعد مجدداً ساوه شمشکی به پست خود بازگشت.

در واقع از سال 1373 تاکنون ساوه شمشکی ریاست فدراسیون اسکی ایران را بر عهده داشت تا این فدراسیون را به یکی از با ثبات‌ترین فدراسیون‌های ورزشی در بخش مدیریت تبدیل کند.

نگاهی به انتخابات دوره قبلی فدراسیون اسکی

انتخابات دور قبل فدراسیون اسکی 10 آذرماه سال 1388 با شرکت 6 کاندید برگزار شد.
عیسی ساوه شمشکی رسول داوری- سیف اله رجب بلوکات- فاطمه رنگین کمان- مرتضی ساوه شمشکی و قربانعلی سولقانی 6 کاندیدای این انتخابات بودند که سرانجام عیسی ساوه شمشکی با کسب اکثریت‌ آراء دوباره توانست بر صندلی ریاست این فدراسیون تکیه بزند.

افزایش 100 درصدی کاندیداها در این دوره


در این دوره از انتخابات با افزایش 100 درصدی کاندیداهای ریاست فدراسیون اسکی مواجه بودیم.
مهره‌هایی که بدون شک نیاز اسکی کشور را به دانش و تجربه خود احساس کرده و در این انتخابات شرکت کرده‌اند.
عیسی ساوه شمشکی در صورت کسب مجوز حضور در انتخابات بیشترین شانس را برای ریاست خواهد داشت.
انتخابات فدراسیون اسکی 20 آذرماه برگزار خواهد شد و باید دید سال‌های متمادی ریاست ساوه شمشکی هم‌چنان ادامه پیدا خواهد کرد یا نه...

نگاهی گذرا به 12 کاندید فدراسیون اسکی


سید عبدی افتخاری- مرتضی ساوه شمشکی- افسانه شمشکی- سید مصطفی میرهاشمی رونه- رستم کلهر- مهدی‌کیا دربندسری- سید رضا میر ابوطالب- سید هوشیار میردامادی- علی طاهری- سید مجتبی میرهاشمی رونه- امیر میشانی فر و عیسی ساوه شمشکی 12 کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون اسکی هستند که مختصرا‌ً نگاهی بر وضعیت، فعالیت‌ها و سابقه آنها در ورزش اسکی خواهیم داشت.
بدون شک ذکر کلیه سوابق و رزومه این افراد در این گزارش مقدور نیست.

عیسی ساوه شمشکی پدر اسکی ایران



نام عیسی ساوه شمشکی با فدراسیون اسکی عجین شده است.
وی از اول انقلاب تا به امروز در فدراسیون حضور داشته و این ثبات مدیریت در فدراسیون اسکی یکی از امتیازات مثبتی است که در پیشبرد برنامه‌ها تاثیر زیادی داشته است.
علیرغم انتقاداتی که به هر رئیس فدراسیونی وارد است وی تعداد پیست‌های کشور را از 5 عدد به 25 رساند.
اعزام تیم های اسکی علیرغم مشکلات مالی به هفته رقابت‌ها و تورنمنت‌ها از جمله فعالیت‌های چشمگیر فدراسیون بود تا جایی که اسکی بانوان بهترین اردوهای تدارکاتی اعزام می‌شدند.
ساوه شمشکی البته با یک مشکل در این انتخابات مواجه است.
وی بازنشسته است و باید دید دولت مجوز شرکتش در انتخابات را خواهد داد یا خیر.
در غیر این صورت می‌بایست پس از 30 سال شاهد ریاست یک مهره جدید با افکاری نو در فدراسیون اسکی باشیم.

سید مصطفی میرهاشمی:چهره‌ای آشنا در صحرا نوردی/ ابداع کننده رول اسکی در ایران




سید مصطفی میرهاشمی یکی از نام آشناترین اسکی بازان صحرانوردی در کشورمان بوده است که از گذشته تا به امروز چه به عنوان اسکی باز و چه به عنوان مربی فعالیت چشمگیری در این رشته داشته است.
وی ابداع کننده رول اسکی در ایران بوده است و در المپیک زمستانی 2002 سالت لیک آمریکا به عنوان ورزشکار در رشته صحرانوردی شرکت کرد.این برای اولین بار در تاریخ ورزش اسکی کشور بود که نماینده ای در رشته صحرانوردی به المپیک اعزام نمود.در زمان وي يك نقره و يك برنز بازي هاي آسيايي به دست آمد.
وی در عرصه مربیگری عملکرد بسیار خوبی داشت تا جایی که در مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته ستار صید اسكي باز تيم وي توانست به رتبه یازدهم دست پیدا کند و همین درخشش باعث شد تا اسکی ایران در سطح جهانی بیشتر شناسانده شود.

سيد مجتبی میرهاشمی: مصمم در توسعه اسکی صحرانوردی


میرهاشمی نیز از جمله فعالان در رشته اسکی است که در المپیک زمستانی 2006 تورین ایتالیا در رشته صحرانوردی به عنوان ورزشکار حضور پیدا کرد.
وی مسئولیت کمیته اسکی صحرانوردی را برعهده داشت و برای توسعه اسکی فعالیت‌های زیادی دارد انجام داد و در بخش مسابقات لیگ و افزایش حضور ورزشکاران و توسعه خاص رشته صحرانوردی خدمات گسترده ای انجام داد.

 مرتضی ساوه شمشکی: پیشتاز در زمینه آموزش



مرتضی ساوه شمشکی بدون شک یکی از پرکارترین مهره‌های اسکی در زمینه توسعه، آموزش و قهرمان پروری در 20 سال اخیر بوده است.
وی سال‌ها دبیر هیئت اسکی استان تهران و 9 سال نیز رئیس این هیئت بوده است.
از دیگر سوابق وی می توان به ریاست کمیته آموزش فدراسیون اسکی نیز اشاره کرد.
ساوه شمشکی قدم‌های بزرگی در توسعه اسکی وقهرمان پروری در هیئت اسکی استان تهران داشته است که وی را به چهره‌ای آشنا در این رشته تبدیل کرده است البته انتقاداتی هم در زمینه برخی پیست‌ها به وی وارد بود که در کار هرمدیری دیده می‌شود.

 رستم کلهر: باقدم‌های بلند در توسعه اسکی پایه وقهرمانی/ افزایش سهمیه آلپاین




کلهر یکی از با سابقه ترین و پرافتخارترین فعالان در اسکی است وی سابقه بیش از 10 سال حضور در تیم ملی را دارد.
کلهر از سال 1365 عضو تیم ملی نوجوانان بود و تا سال 1378 در تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان حضور داشت.
وی در 2 دوره بازی های آسیایی زمستانه 1996 و1999 حضور داشت و در سال 1999 مقام سوم تیمی رقابت‌های آسیایی در رشته آلپاین را بدست آورد.
کلهر سرمربی گری تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان را برعهده داشت.
با تلاش وی و دیگر مسئولان سهمیه آلپاین از یک نفر به 2 نفر افزایش پیدا کرد.
وی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز را برعهده داشت.

مهدی کیا دربندسری: راه انداز لیگ اسکی کشور




مهدی کیا دربندسری سابقه سال‌های طولانی همکاری با فدراسیون اسکی را دارد، وی هم اکنون عضوهیات رئیسه فدراسیون می‌باشد.
کیا دربند سری به مدت 5 سال رئیس هیات اسکی استان تهران بود.
یکی از اقدامات بزرگ وی راه اندازی لیگ اسکی کشور بود وی همچنین پیشنهاد برگزاری مسابقات جام اسکی چمن نیز توسط وی ارائه شد وی مسئولیت کمیته اسنوبرد کمیته سازمان لیگ و کمیته شهرنشینان را برعهده داشته است عضو اسبق تیم ملی اسکی آلپاین بوده است.
وی همچنین در تاسیس چند باشگاه پیش قدم بوده است.

سید عبدی افتخاری: مدیری علاقه‌مند به اسکی




سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان است مردی که بیش از آنکه از جنس اسکی باشد از جنس مدیریت است.
البته فعالیت وی به خصوص در سال‌های اخیر نشان از علاقه خاصه‌اش به ورزش اسکی دارد.
افتخاری پیست اسکی چمنی را درهمدان تاسیس کرد که البته مورد انتقاداتی نیز قرار گرفت.
با کمک و توجه وی پیست اسکی همدان پس از سه سال گواهینامه فدراسیون جهانی را تاییدیه گرفت.
وی همچنین اقداماتی در جهت توسعه و همگانی کردن اسکی و بخش آموزش داشت.

 افسانه شمشکی: فعال در توسغه اسکی بانوان

بدون شک هیچ‌گاه نمی توان نقش افسانه شمشکی در توسعه اسکی بانوان را نادیده گرفت. وی سال‌ها رئیس انجمن اسکی بانوان کشور بوده و فعالیت‌های اجرایی متنوعی در این زمینه داشته است.
شمشکی دکترای فیزیولوژی ورزشی دارد ویکی از چهره‌های ورزشی در رشد وتوسعه اسکی بانوان در ایران بوده است.

علی طاهری: توسعه کار پزشکی در اسکی




علی طاهری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون اسکی و عضو فدراسیون جهانی اسکی می‌باشد وی چندین دوره بین‌المللی پزشکی برگزار کرده هم در توسعه کار پزشکی در اسکی پیش قدم بوده و هم پزشکان را با آسیب دیدگی و صدمات این رشته ورزشی آشنا کرده است.

سه کاندیدای باقی مانده

سه کاندیدای دیگرنیز سید رضا میرابوطالب، سید هوشیار میردامادی و امیر میشانی فر هستند که به نسبت سایر کاندیداها دورتر از خانواده اسکی هستند اما بدون شک آن ها نیز ویژگی‌های مدیریتی مناسب را برای این پست در خود دیده‌اند که در انتخابات فدراسیون شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فدراسیون ، اسکی ، شمشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار