خبرگزاري فرانسه در گزارشي از "ژان لوک رنودي" و "جان ديويسون" نوشت به گفته تحليلگران ، توافق مربوط به برنامه هسته اي ايران هوس‌هاي اسرائيل را برای حمله به ايران از بين مي‌برد و اسرائيل را وادار مي‌کند که مانند شيخ نشينان عرب فقط اجراي اين توافقنامه را نظاره کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌  تحليلگران اعلام مي کنند تهديدهاي مکرر "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل درباره حمله به تاسيسات هسته اي ايران پس از توافقنامه اي که يکشنبه اعلام کرد بيش از پيش به  طبل توخالي مي ماند.

"ايتان بن الياهو" فرمانده پيشين نيروي هوايي اسرائيل دوشنبه در گفتگو با راديو نظامي اسرائيل اعلام کرد:" هيچ احتمالي وجود ندارد که اسرائيل به ايران در طول شش ماهي که اين توافقنامه موقت اجرا مي شود ، حمله کند."

"لوران فابيوس" وزير امور خارجه فرانسه دوشنبه اعلام کرد:"هيچ کس  در اين دوره  حمله اسرائيل را درک نخواهد کرد."

کارشناس نظامي روزنامه هاارتص مي گويد:"تا زماين که راه حل گسترده اي براي اين توافقنامه موقت وجود داشته باشد ، بمباران کردن تاسيسات هسته اي ايران خودکشي سياسي و ديپلماتيک است."

يک مقاله نويس همين روزنامه تهديدهاي نتانياهو را به مسخره گرفت.وي از نخست وزير اسرائيل خواست تا از "تبليغات تهاجمي و بي فايده" عليه دولت آمريکا خودداري کند.

اين مقاله نويس تاکيد کرد :" شما از همين افرادي که امروز به آنها توهين مي کنيد،  فردا خواهيد خواست شما را از باتلاقي که اکنون آنها از شما مي خواهند در آن وارد نشويد ، خارج کنند."

وي از نتانياهو به سبب اينکه "طوري عمل کرده است که گويي آماده مي شده است دستور حمله نظامي به ايران را در وسط گفتگوها صادر کند" انتقاد کرد.

اين سرمقاله نويس به تمسخر با اشاره به نگراني هاي مشترک اسرائيل با شيخ نشينان خليج فارس در برابر ایران نوشت :" چنين تصميمي اسرائيل را با کل جهان به جز عربستان سعودي  دوست پادشاهي ، فداکار و ابدي ما ، درگير خواهد کرد."
يکشنبه ، نتانياهو اعلام کرد اسرائيل حق دارد  وظيفه دارد از خود دفاع کند. وي گفت اين توافق جهان را خطرناک تر مي کند.

خبرنگار اين روزنامه عقيده دارد :"اسرائيل فرياد مي کشد زيرا اين همه آن چيزي است که فعلا  براي آن باقي مانده است ."

وي افزود:"چيز کمي که براي اسرائيل باقي مانده اين است که براي وارد کردن فشار بر جنبه هاي فني مانند محدوديت غني سازي اورانيوم با اميد به به دست آوردن زمان ، فشار وارد کند."

"پينکاس" تاکيد مي کند:"اسرائيل اکنون هيچ نفوذي بر سياست خارجي آمريکا در قبال ايران ندارد، به جز اينکه تهديد کند گفتگو با فلسطينيان را از خط اصلي آن خارج مي کند."

"يائل گوزانسکي" تحليلگر سابق ايران دردفتر نخست وزير اذعان کرد :"گزينه هاي اسرائيل کم و محدود است ."

وي گفت:" اين توافقنامه در واقع مجموع جامعه بين المللي را در کنار ايران قرار مي دهد."

"اسحاق هرزوگ" رهبر جديد حزب کار اسرائيل(مخالف) از نتانياهو خواست تا در اسرع وقت لحن خود را در قبال متحد راهبردي اسرائيل يعني آمريکا کاهش دهد و اعلام کرد اسرائيل براي حمله به ايران در طول شش ماه آينده هيچ توجيهي ندارد.

رسانه‌هاي اسرائيلي مانند هاآرتص بر اينکه "اين ماه‌هاي اخير اسرائيل متحدان غيرمنتظره اي را در نبرد خود با امتيازات گسترده به ايرانيان يافته است يعني عربستان سعودي و امارات عربي متحده که از افزايش قدرت يک کشور شيعه بيش از اسرائيل ترس دارند،تاکيد  مي کنند.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۲۱:۰۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
این نادانها الکی پارس میکنند نفهمها نمیفهمند که ایران هم امتیازاتی زیادی داده است . بازرسی هر روزه حتی از مراکز مونتاز سانتریفوزها و غیره.بیشتر از این جه میخواستید .غنی سازی در هر سطحی حق ایران ایت و مشکل فقط سیاسی است.پس الکی و بیهوده پارس نکنید که دیگر هیچ خریداری ندارد.
آخرین اخبار