پاکستان از حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکا به مناطق قبیله‌ای نشین این کشور، اسلام آباد امروز دوشنبه فاش کرد هواپیمای بدون خلبانی ساخته است که قابلیت شناسایی دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛  ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد پاکستان امروز نخستین ناوگان هواپیماهای بدون خلبان راهبردی را به نام "براق" تحویل ارتش و نیروی هوایی داده است.
این بیانیه در میان نارضایتی شدید احزاب سیاسی راستگرا در پاکستان به علت حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی به مناطق قبیله ای نزدیک مرز افغانستان منتشر شد.
واشنگتن اعلام کرد حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی، سران سازمان القاعده و گروه طالبان را هدف قرار می دهد. اسلام آباد این حملات را نقض حاکمیت خود دانسته و از دولت آمریکا خواسته است در اولین فرصت ممکن به این حملات پایان دهد.
ارتش پاکستان ساخت هواپیمای بدون خلبان داخلی را رویدادی تاریخی توصیف و اعلام کرد این هواپیماها قدرت ارتش را به شکلی بسیار موثر تقویت خواهد کرد.
ژنرال اشفق پرویز کیانی فرمانده ارتش پاکستان گفت این هواپیماها توانایی ارتش پاکستان را برای دستیابی به اهدافش به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.
ارتش پاکستان علنا نگفته است آیا طرحی برای ساخت هواپیمای هجومی بدون خلبان در آینده دارد یا نه.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار