رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: آمار فوتی‌های تصادفات زنجان طی پنج سال اخیر رو به کاهش بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ مقصود شمس‌آذر اظهار داشت: استان زنجان در تصادفات درون شهری جزو استان‌های با آمار پایین تصادفات محسوب می‌شود.
 
وی به تشریح وضعیت آمار فوتی‌ها در حوادث رانندگی اشاره و خاطرنشان کرد: زنجان جزو معدود استان‌هایی در کشور بوده که در پنج سال متوالی آمار فوتی ناشی از تصادفات درون شهری آن همواره کاهشی بوده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه برخی استان‌ها به صورت ماهانه یا در دو یا سه سال توانسته‌اند آمار کاهشی داشته باشند، افزود: ثبت آمار کاهشی در سطح کشور در طی پنج سال متوالی بسیار کم بوده که استان زنجان طی این مدت کارنامه خوبی را در سطح کشور به دست آورده است.
 
این مسئول از افزایش این آمار طی دو ماه اخیر خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه این آمار در طی دو ماه اخیر افزایشی بوده و رسانه‌ها در کنار مسئولین باید از طرق اطلاع‌سرانی و آموزش مناسب و همچنین و فرهنگ‌سازی نسبت به حفظ و تدام این روند کاهشی در استان کمک کنند.
 
شمس‌آذر به آمار فوتی‌ها در پنج سال اخیر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در سال 87 تعداد 76 نفر و در سال 88 تعداد 70 نفر آمار فوتی های استان بوده که ثبت شده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی را مهم دانست و تاکید کرد: در سال 89 تعداد 68 نفر آمار فوتی در استان ثبت شده است.
 
وی همچنین به آمار فوتی های نشای از تصادفات در طی سال های 90 و 91 اشاره کرد و ادامه داد: در سال 90 تعداد 49 نفر و در سال 91 نیز تعداد 41 نفر فوتی در تصادفات درون شهری ثبت شده است.
 
شمس‌آذر فرهنگ‌سازی را موضوعی مهم در کاهش آمار تصادفات دانست و یادآور شد: رسانه‌ها باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان آمار هفت ماه نخست سال جاری را رضایت بخش عنوان نکرد و ادامه داد: در هفت ماه نخست سال جاری 38 نفر فوتی در آمار ثبت شده است.
 
وی با بیان اینکه باید نسبت به حفظ جایگاه کاهشی استان تلاش کرد، اذعان داشت: رسانه‌ها باید در کنار مسئولین نسبت به حفظ رتبه خوب استان که با همکاری مردم حاصل شده است اهتمام داشته باشند.
 
شمس‌آذر 38 نفر فوتی ثبت شده در هفت ماه سال جاری را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی در طی دو ماه اخیر باید نسبت به ماه‌های باقی مانده سال برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و رسانه‌ها نسبت به آگاهی و اطلاع‌رسانی برای مردم اهتمام بیشتری داشته باشند تا روند کاهشی سال‌های اخیر تداوم یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار