معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی دستگاه سنجش آلاینده های خاص هوا در اهواز به منظور تشخیص عامل تنگی نفس شهروندان خبر داد.



سعید متصدی در حاشیه سفر به اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران یک دستگاه سنجش آلاینده های خاص هوا به منظور تشخیص منشاء مشکلات تنفسی از دوشنبه شب در اهواز راه اندازی شده است.

وی افزود: این دستگاه می تواند بارانهای اسیدی و آلاینده های خاص هوا از قبیل هیدروکربن های آروماتیک و حلقوی را اندازه گیری کند.

متصدی با اشاره به نشست ویژه بررسی علل تنگی نفس در خوزستان با حضور استاندار و نمایندگان وزارتخانه های کشور، نفت و بهداشت و سازمان هواشناسی اظهار کرد: مقرر شد در آینده فعالیت های هماهنگ صورت گیرد و مطالعات در مورد منشاء بروز تنگی نفس در شهروندان خوزستانی انجام شود.

به گفته وی، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز برای درمان بیماران اعلام آمادگی کرده اند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با بیان اینکه در حال حاضر برخی احتمالات درباره علل شیوع تنگی نفس که پیش از این مطرح بود، رد شده است، افزود: طرح «سپر یونی» و خشکسالی ها در بروز عارضه تنفسی تاثیری ندارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون با پدیده جدیدی در اهواز و خوزستان روبه رو هستیم که در کشور بی سابقه است.

متصدی توضیح داد: ایستگاه های پایش وضعیت هوا را سالم اعلام می کند و تصاویری که از ایستگاه های زمینی و ماهواره ای به دست آمده نیز وضعیت را عادی نشان می دهد، این در حالیست که مراجعات بیماران به مراکز درمانی همچنان ادامه دارد که قاعدتا نشان دهنده وجود یک عامل ناشناخته است.

وی درباره اظهارات نماینده اهواز و نقش استخراج نفت توسط چینی ها در بروز تنگی نفس گفت: تا زمانی که نوع آلودگی مشخص نشود هیچ اظهار نظری در این باره نمی توان ارائه داد.

به گزارش وي ، با آغاز بارندگی های پائیزی در خوزستان بیش از 18 هزار نفر به مشکلات تنفسی دچار شدند. نقش باران های اسیدی، سپر یونی، خشکسالی، سوزاندن زباله های صنعتی و... احتمالاتی است که تاکنون توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان رد شده است.

نشست ویژه بررسی علل تنگی نفس در خوزستان دوشنبه با حضور مقتدایی استاندار، قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، آقاجری مدیر درمان وزارت بهداشت، پرهیزکار مدیر کل هواشناسی کشور، متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مدیران استانی تشکیل شد. در این نشست هیچ یک از رسانه های استان برای پوشش خبری دعوت نشدند./ش
برچسب ها: سازمان ، حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.