مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تعمیرات اساسی سکوی متحرک حفاری در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس گلپایگانی با بیان اینکه این تعمیرات از فروردین امسال آغاز شد افزود: این برای نخستین بار است که به دست متخصصان داخلی در این مجتمع کشتی سازی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با پایان تعمیرات تا دو ماه آینده ، ایران جزء معدود کشورهای دارنده دانش پیشرفته تعمیراتی سکوهای حفاری میادین نفت و گاز دریایی قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این سکو با 10 هزار تن وزن ، 87 متر ارتفاع و 35 متر عرض توان حفاری 15 نقطه همزمان تا عمق پنج هزار متر زیربستر دریا را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت برای حمایت از صنایع دریایی کشور آماده است تا تعمیرات و بازسازی سکوهای حفاری را هم به متخصصان شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس بسپارد.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل (ایزوایکو ) در بندرعباس با پنج شرکت زیرمجموعه ، تخصصی ترین شرکت کشور در طراحی ، ساخت و تعمیر انواع کشتی و سازه های فراساحلی است.

گلپایگانی افزود: از ابتدای سال تا کنون نیز 100 حلقه چاه نفت و گاز در کشور حفاری و تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه چاههای نفت و گاز حفاری شده 250 هزار متر است افزود: این چاههای حفاری شده بیشتر در مناطق نفت خیز جنوب ، اهواز ، مارون ، گچساران ، خراسان جنوبی و سرخون واقع است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت : اجرای 20 نوع خدمات فنی و مهندسی از جمله فعالیتهای است که علاوه بر حفاری و تکمیل چاههای نفت و گاز در این شرکت انجام می شود.
گلپایگانی افزود : عملیات نمودارگیری ، لوله گذاری چاه ، سیمان کاری ، اسیدکاری و لایه آزمایی از جمله خدمات فنی و مهندسی است که برای بهره برداری و استفاده از چاههای نفت و گاز اجرا می شود.
وی گفت : همه این عملیاتها با 74 دستگاه حفاری در دریا و خشکی انجام می شود./س
انتهای خبر/

برچسب ها: سکوی ، متحرک ، فراساحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.