آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در هر عرصه‌ای که شاهد پیشرفت باشیم بسیجیان حضور دارند، گفتند: تیم مذاکره کننده ایرانی بسیجی وار در مقابل زیاده خواهان ایستاد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله نوری همدانی در رزمایش بسیجیان استان قم که پیش از ظهر سه شنبه همزمان با سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان رهبر کبیر انقلاب، در میدان امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال همواره پیامبرانی به سوی مردم فرستاده است تا مردم را به راه درست راهنمایی کنند و از زشتی‌ها به دور دارند.

وی ادامه داد: پیامبران و از جمله پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) همواره با 2 گروه از مردم رودر رو بودند، یکی مستکبرین که در پی ظلم به دیگران بودند و جبهه دیگر شامل مستضعفین هستند که در کنار پیامبر(ص) بودند تا ایشان را در مقابل مستکبرین کمک کنند و بتوانند ظالمان را از مسیر بردارند.

استاد برجسته حوزه افزود: ما این مستعضفین را بسیجیانی می‌نامیم که با صبر و استقامت پیامبر(ص) را همراهی کردند، در کنار پیامبران بسیجیانی همواره وجود داشتند تا مردم سراغ جهل نروند و در راهنمایی مردم کمک انبیا باشند.

بسیجیانی که توانستند تاریخ را زنده نگه دارند

وی افزود: پیامبر(ص) در آن روز بسیجیانی پرورش دادند که توانستند تاریخ را زنده نگه دارند و پس از ایشان نیز امام علی(ع) در جنگ جمل و جنگ‌های دیگر در مقابل مستکبران و زیاده خواهان بسیجی وار توانست مقابله کند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه این اقدامات خود الگوی اصلی انقلاب اسلامی ما بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ما با رهبری یک عالم ربانی، مجاهدی قدرتمند و فریادگری با صلابت که اقدامش ادامه دهنده راه انبیا و ائمه(ع) بود و با مجاهدت بسیجیان و مردم عزیز توانست مستکبران را دفع کند.

وی تاکید کرد: بسیجیان با آمادگی فکری و فرهنگی، تبلیغاتی و اجتماعی و آمادگی در زمینه‌های مختلف توانستند در کنار امام خود حرکت کنند و در ابتدا رژیم طاغوت و سپس مقاومت در هشت سال دفاع مقدس قرار داشتند.

بسیج معنای زیبایی دارد

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بسیج در همه صحنه‌ها حضور داشته و حقیقتا معنای زیبایی دارد، گفت: در هر قوم و طایفه‌ای کسانی هستند که فرهنگ انقلاب اسلامی را درک کرده و به دنبال عزت اسلام هستند، این‌ها همان بسیجی‌هایی هستند که زیرسایه مقام معظم رهبری توانستند نظامی با این استحکام را ادامه دهند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند که این انقلاب بر سه پایه اصلی استوار است، ابتدا بر اسلام و ارزش‌های اسلامی که همگی باید مدافع آن باشیم، دوم برپایه مردم و اینکه مردم با ایمان و قدرتمند رقم زنندگان این انقلاب است و سوم ولایت فقیه.

آیت الله نوری همدانی در این باره تصریح کرد: زمانی که امام معصوم(ع) در بین مردم حضور فیزیکی ندارد و به نوعی در غیب است باید امور نظام اسلامی با رهبری فقیهی عادل و آگاه و جامع الشرایط پیش برود.

باید قدر ولایت فقیه را بدانیم

وی افزود: باید قدر این نعمت را که یک فقیه با تدبیر توانست این نظام را حفظ کند و موجب پیشرفت این مکتب شود بدانیم، علت اینکه حرکت‌های برخی مسلمانان با وجود عدالتخواهانه بودن به جایی نمی‌رسد، نبود رهبری واحد است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه شخصا به نیروگاه‌های هسته‌ای رفته است و ملاحظه کرده است که جوانان بسیجی چگونه در حال فعالیت و خدمت به کشور خود بوده اند، گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما نیز که توانست در مقابل استکبار بایستد در واقع بسیجی وار ایستاد و بسیجی وار با آنها برخورد کرد.

وی با بیان اینکه وزیر امورخارجه آمریکا خود اذعان داشت که دکتر ظریف سه بار بر سرش فریاد کشید، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به دلیل این رفتار شجاعانه که توانستند با زیاده خواهان مقابله کرده و حق غنی سازی و انرژی هسته‌ای ما را به رسمیت برسانند تشکر کردند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: قرآن کریم هم به بسیجیان توصیه می‌کند با عاملان استکبار و ظلم باید مقابله کنند تا پیام مستضعفین جهان را به گوش همگان برسانند، همچنین امام خمینی(ره) نیز بارها و بارها در کتاب 22 جلدی صحیفه نور بر نقش بسیجیان و جایگاه آن تاکید دارند./س

برچسب ها: قم ، مذاکره ، بسیجی ، وار ، مقابل ، زیاده ، خواهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.