توني بلر نخست وزير اسبق انگليس گفت توافق هسته اي با ايران ، بهتر از اقدام وحشتناک نظامي بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي ميل ؛ در حالي که ويليام هيگ وزير خارجه انگليس ديروز در مجلس از برداشتن تحريم ها ضد ايران سخن مي گفت توني بلر از توافق ايران با گروه 1+5 حمايت کرد . 

به نوشته اين روزنامه انگليسي، بلر گفته است بدون دستيابي به توافق با ايران، جنگ مي شد. ديلي ميل به نقل از توني بلر نوشت اگر ايرانيان مايل به توافقند و ما مايل به گفتگو باشيم، ما بايد اين امکان را فراهم سازيم تا توافق حاصل شود در غير اين صورت، گزينه باقي مانده وحشتناک خواهد بود زيرا مردم منطقه مي دانند که در صورت نرسيدن به توافق، تنها گزينه براي پيشگيري ايران از دستيابي به توانايي ساخت سلاح هاي هسته اي، اقدام نظامي خواهد بود.

بلر که در مصاحبه با بي بي سي خدمات جهاني سخن مي گفت افزود زماني که جزئيات توافق منتشر شود، ما بايد به حفاظت جدي از موقعيت اساسي آنان بپردازيم و کاملا هشيار باشيم.خوانندگان اين خبر در پايگاه اينترنتي روزنامه ديلي ميل، نظر خود را درباره توني بلر و سخنانش نوشته اند که در اغلب موارد، با توهين و بي اعتمادي به وي همراه است. 

خوانندگان وي را سگي که دوباره شروع به پارس کرده است، عامل بدبختي مردم انگليس، جنايتکار، جنگ افروز و عامل شرم  بشر ناميده اند . شماري از خوانندگان نوشته اند چرا هر چه اين جنايتکار مي گويد بايد در رسانه ها منتشر شود و شماري از خوانندگان نيز نوشته اند وي حتي در انگليس، بدون حفاظت پليس نمي تواند به خيابان بيايد و لابد بوي کباب به مشامش رسيده و در صدد سرمايه گذاري در ايران است.   

توني بلر، نخست وزير اسبق انگليس، رهبر حزب کارگر اين کشور بود که در شش سال اول دوران نخست وزيري اش، ارتش اين کشور را وارد شش جنگ، از جمله جنگ در سيرالئون، کوزوو، عراق و افغانستان کرد و رکورد نخست وزيران جنگ افروز انگليسي را شکست. 

وي که به گفته سازمان هاي حامي صلح، جنايتکار جنگي است و بايد روانه دادگاه جنايتکاران جنگي شود، بارها جمهوري اسلامي ايران را به تروريسم، نقض حقوق بشر و تلاش به منظور دستيابي به سلاح هسته اي متهم کرد و از حاميان اقدام نظامي ضد ايران و سوريه بود.

انتهای پیام /
برچسب ها: تونی ، بلر ، توافق ، هسته ای ، ژنو ، استقبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار