مهاباد/

هزار هکتار از مزارع گندم آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه کشاورزی

37 هزار هکتار از مزارع گندم آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند .

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد گفت: 37 هزار هکتار از مزارع زیر کشت گندم تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.
 سید علی مختاری در جلسه شورای معاونان و مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود:
مدت زمان عقد قرارداد بیمه محصولات زراعی تا پایان آبان ماه بوده ولی زمان عقد قرارداد گندم و جو تا پانزدهم آذرماه سال جاری از طرف صندوق بیمه کشاورزی تمدید شد.
 وی با اشاره به توزیع 9 هزار و 500 تن بذور اصلاح شده از ارقام مختلف توسط پنج شرکت فرآوری و اصلاح بذور در بین زارعین استان گفت: در این راستا در جهت افزایش کیفیت محصول تولیدی، نظارت های لازم جهت ضد عفونی و بوجاری نزدیک به 41 هزار و 500 تن بذور خود مصرفی کشاورزان نیز انجام شده است.
وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال زراعی جاری، مبارزه با آفت سن گندم در سطح 150 هزار هکتار و مبارزه با علف های هرز در سطح 119 هزار هکتار از مزارع گندم استان انجام می شود.

مختاری گفت: در حال حاضر میزان 60 تن سم جهت مبارزه با آفت سن گندم و 135 تن انواع سموم جهت مبارزه با علف های هرز برای مصرف زارعین تامین شده که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: تهیه و توزیع اطلاعیه ها و بروشورهای آموزشی و ترویجی، اجرای برنامه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین ارسال پیامک های ترویجی در راستای آموزش به زراعی گندم به کشاورزان از جمله اقدامات و فعالیت های ترویجی انجام شده توسط سازمان در سال جاری است./ب

برچسب ها: بیمه ، مزارع ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.