مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: تکمیل و راه اندازی کشتارگاه صنعتی شترمرغ در این شهرستان زمینه سرمایه گذاری و رونق این بخش را فراهم می کند.

 
قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه در زمینی به مساحت 500 هکتار احداث شده که یکی از بزرگترین مراکز پرورش این پرنده در کشور محسوب می شود.
وی گفت: در این مجتمع تولیدی 97 واحد پرورش شترمرغ وجود دارد که هم اکنون 68 واحد آن توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال شده است و دارای بیش از چهار هزار قطعه شترمرغ است.
وی اضافه کرد: هم اکنون سالانه حدود 197 تن گوشت شترمرغ در زرندیه تولید می شود که این میزان، 67 درصد تولید گوشت شترمرغ استان مرکزی است.
قره بیگلو ادامه داد: این مجتمع ظرفیت 29 هزار و 100 قطعه شترمرغ و توان تولید سالانه یک هزار و 300 تن گوشت این پرنده را دارد.
وی نبود کشتارگاه شترمرغ را یکی از مشکلات و رغبت کم سرمایه گذاران در این مجتمع عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیشتر شترمرغ های گوشتی زرندیه برای کشتار به تهران و دیگر شهرستان ها انتقال می یابند.
وی اظهارکرد: برای رفع این نیاز ساخت یک کشتارگاه صنعتی از سال های گذشته با هدف فرآوری و صادرات گوشت شترمرغ با سرمایه گذاری اعضای مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه آغاز شد و هم اکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قره بیگلو افزود: این کشتارگاه مجهز به بخش های مختلف پرکنی، تونل انجماد و کشتار خواهد بود و گوشت شترمرغ در این مکان با نظارت سازمان دامپزشکی بسته بندی و به بازار عرضه خواهد شد./س
 
/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.