اختر‌شناسان تغییر شکل کهکشان راه شیری را متفاوت با بسیاری از کهکشان‌های مشابه آن می‌دانند و این را یکی از دلایل زیبا و به وجود آمدن پدیده‌های نجومی حیرت انگیز در ساختار اینکهکشان معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، تلسکوپ فضایی هابل به تازگی موفق به آشکار سازی اولین تصاویر گرافیکی تولید شده درخصوص چگونگی شکل‌گیری کهکشان راه شیری شده است.

گفتنی است، در سال ۲۰۱۳ تلسکوپ فضایی هابل اولین شواهد بصری چگونگی تشکیل کهکشان راه شیری را به شکلی که امروزه به آن تبدیل شده است را برای تحقیقات در اختیار کیهان‌شناسان قرار داد.



بررسی‌ها نشان می‌دهد، ستاره‌شناسان، استفاده از تلسکوپ فضایی هابل و مطالعه چگونگی تکامل یافتن کهکشان راه شیری، از ۴۰۰ کهکشان شبیه آن استفاده کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، کهکشان راه شیری در طول زمان ۱۱ میلیارد سال مراحل تکامل و حتی تغییر شکل خود را سپری نموده است.

دانشمندان همچنین به فرضیات جدیدی در خصوص چگونگی شکل‌گیری کهکشان راه شیری دست یافته‌اند از جمله اینکه، راه شیری یک دیسک صاف با یک برآمدگی در وسط آن بوده است که سپس به‌طور همزمان شروع به رشد مارپیچی نموده و اشکال زیبای کنونی را ایجاد کرده است.

دانشمندان در حین انجام تحقیقات خود دریافته‌اند که ۹۰ درصد ستاره‌های داخل کهکشان راه شیری که شناسایی شده‌اند عمری بین ۷ الی ۱۱ میلیارد سال دارند.

دانشمندان همچنین دریافته‌اند که کهکشان راه شیری از‌‌ همان ابتدای ایجاد حالت بزرگ داشته، برخلاف اغلب کهکشان‌ها که حالت بیضوی کوچک دارند.

برای به‌دست آوردن این نتایج تیمی متشکل از دانشمندان متخصص در زمینه رصد اجرام سماوی با بررسی و مطالعه تصاویر عکسبرداری شده با استفاده از طیف سنجی‌های مرئی و مادون قرمز و دوربین‌های پیشرفته موفق به طراحی این نقشه جامع از کهکشان راه شیری شده‌اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: کهکشان ، راه شیری ، رصد ، ستاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار