وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با وزیر امورخارجه افغانستان ضمن ابراز امیدواری به حل مشکلات افغانستان در پرتو تحولات سال 2014 در افغانستان، خروج نیروهای خارجی را زمینه‌ساز برقراری آرامش و امنیت بیشتر، از بین رفتن زمینه‌های افراط گرایی و پیشرفت و رفاه مردم افغانستان دانست .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجوادظریف" وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با وزیر امورخارجه افغانستان ضمن ابراز امیدواری به حل مشکلات افغانستان در پرتو تحولات سال 2014 در افغانستان، خروج نیروهای خارجی را زمینه‌ساز برقراری آرامش و امنیت بیشتر، از بین رفتن زمینه‌های افراط گرایی و پیشرفت و رفاه مردم افغانستان دانست .
 
وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با افغانستان در حوزه‌های گوناگون، انجام پروژه‌های مشترک همکاری را زمینه‌ساز مقابله با افراط گرایی، جنگ، ترور، قاچاق مواد مخدر و نیز کمک به حل مسائل مرزی توصیف کرد .
 
وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار با تاکید بر علاقمندی کابل برای توسعه همکاری با ایران تصریح کرد: ما پیشرفت و موفقیت ایران را پیشرفت و موفقیت خود می‌دانیم .
 
وی با تشریح آخرین تحولات جاری در افغانستان، سال 2014 و خروج نیروهای خارجی از این کشور را سال در اختیار گرفتن کامل امور امنیتی کشورش خواند که باعث رفع حضور نیروهای خارجی و زمینه‌های افراط گرایی و مرتفع شدن نگرانی‌های کشورهای همسایه خواهد شد .
 
همکاری‌های چند جانبه و منطقه‌ای از جمله در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا، ایجاد تسهیلات کنسولی و ساماندهی و قانونمند شدن امور مهاجرین افغانی و گسترش همکاری‌های فرهنگی از دیگر محورهای مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در این دیدار بود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، دیدار ، همتا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار