کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا دیروز با رسیدن شرایط آلودگی هوا به وضعیت هشدار تشکیل شد که رئیس کمیته که استاندار تهران در آن حضور نداشت و مصوبه مورد تایید این کمیته به طور کامل اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر کاظم ندافی، رئیس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت امروز ۶ آذر در جمع خبرنگاران در خصوص آلودگی شهر تهران گفت: براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران این موضوع از روزهای گذشته به سرعت رو به افزایش است که همین موضوع باعث شد که دیروز کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار شود. 

وی ادامه داد: طی تصمیمات صورت گرفته در این جلسه مصوب شده که کلیه ادارات و کلیه مدارس شهر تهران امروز و چهارشنبه تعطیل باشد، درصورتیکه استاندار تهران دیروز در این کمیته حضور نداشت که قرار شد مصوبه مورد تایید به استاندار تهران ابلاغ شود و بعد از ابلاغ از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود. 

ندافی اظهار کرد: بر خلاف مصوبه‌ای که در کمیته به تصویب رسید استاندار تهران تنها مدارس ابتدایی شهر تهران را تعطیل اعلام کرد که وزارت بهداشت پس از اعلام این خبر نامه‌ای به استاندار ارسال کرده تا با تعطیلی ادارات و کلیه مدارس با توجه به شرایط اضطرار آلودگی هوا موافقت شود. 

وی با بیان اینکه باید مصوبه کمیته آلودگی هوا به طور کامل اجرا شود، تصریح کرد: طبق پیش بینی هوا‌شناسی این شرایط آلودگی هوا تا شنبه ادامه دارد و از نظر ما باید تعطیلی ادارات و مدارس تا شنبه ادامه داشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: تعطیلی راه حل نیست اما چاره‌ای هم جز تعطیلی برای کاهش آسیب به مردم نداریم، بنابراین ما باید برای حل این مشکل راه کارهای کاهش آلودگی هوا را اجرا کنیم در واقع هر سازمان باید به وظیفه خود در کاهش آلودگی هوا عمل کند که از راه حل‌های این مشکل می‌توان به توسعه حمل و نقل عمومی خارج کردن ۷۰ هزار خودروی فرسوده اشاره کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
گرگ خاکستری
۲۱:۴۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
چرا فقط ابتدایی ها؟
مگه ما دبیرستانی ها دل نداریم؟
مگه باید اسید بباره تا تعطیل کنید؟
Spain
آقای x
۲۰:۲۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
سلام خسته نباشید من می خوام بدونم ما دبیرستانی ها ریه نداریم صبح که از خانه می ریم بیرون سرگیجه می گریم و بعد قفسه سینه ی ما درد می گیره...
ممنون می شوم اگر پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۱:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
والا به خدا انگار ما آب شش داریم و از هوا استفاده نمی کنیم من مدرسه ام تو نیاوران خیابونه فیضیه زیر پارک جمشیدیه هست پر گرد و خاک هست وای به حال اونایی که تو مرکز شهر هستند !!!
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۶:۵۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
هر سال چند روز مدارس دانشگاه ها و ادارات رو تعطیل میکنید که این موضوع باعث عقب ماندگی میشه.

اگر در تمام طول سال طرح زوج و فرد از در منزل اجرا شود خیلی خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
من نمیدونم بر چه اساسی این تصمیمات را می گیرند وقتی مهدکودک ها را تعطیل میکنید و ادارات را نمی کنید نمگید که من کارمند بچه 2 ساله ام را باید چکار کنم تمام برنامه زندگی مردم را دچار بی نظمی میکنید به خاطر اینکه به تصمیمی که می گیرید فکر نمی کنید خواهش می کنم برای هر کاری تمام جوانب را در نظر بگیرید یا تعطیل نکنید یا با همه را تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
آقاي استاندار محترم
حتي اگه يه نفر هم بدليل تصميم شما حالش بد شه چه جوابي در پيشگاه خدا داريد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
با سلام چطور تو خوزستان با توجه این همه آلودگی هیچوقت تعطیل نمیشه
Iraq
کارمند
۱۳:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
آقای استاندار از صبح سردرد و سرگیجه داریم و کارهم نیست تا ساعت16 هم باید در اداره باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!