معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای اجرای طرح هادی در 30 هزار روستای کشور به 15هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛شاملو در بازدید از پنج روستای بخش بابلکنار افزود: هر اقدامی که از سوی بنیاد مسکن در سطح کشور انجام می‌شود براساس پشتوانه مردمی است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی بیشترین حضور و نقش را در روستاها داشته که به تدریج با افزایش فعالیت این نهاد و کسب تجارب ارزنده، عنایت مجلس و مسئولان و اعتماد مردم، مسئولیت جدیدی به بنیاد مسکن در مورد روستاها انجام شده و مسکن روستایی به بنیاد مسکن واگذار شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح مسکن روستایی، اجرای طرح هادی، طرح گردشگری روستایی و سنددار کردن املاک روستایی از جمله عملکرد بنیاد مسکن کشور است.

شاملو افزود: اگر چه مشکلات و مطالبات مطرح شده به حق بوده اما در مقایسه وضعیت روستاهای قبل و بعد انقلاب شاهد امکانات زیستی از قبیل راه مناسب و زیرساخت‌های تکمیل شده در روستاها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین نیاز روستاهای کشور اجرای طرح هادی است،تصریح کرد: اجرای طرح هادی که از دو دهه اخیر تصویب و در مجلس مصوب شده است نخستین بار در یکی از روستاهای بابل اجرا شده است.

وی از برخورداری روستاها از اینترنت و خدمات نرم‌افزاری خبر داد و افزود: در کل کشور 63 هزار روستا وجود دارد که طبق آمار سال 90 حدود 38 هزار و100 روستای بالای 20 خانوار نیازمند تهیه نقشه طرح هادی بوده که برای 29 هزار روستا طرح هادی تهیه و اقدامات ساخت‌وساز و عقب‌نشینی انجام شده است.

به گفته شاملو تا پایان برنامه پنجم همه خانوارهای بالای 20خانوار زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند./س
/انتهای پیام
برچسب ها: اعتبار ، نیاز ، هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.