پاپ فرانسيس رهبر کليساي کاتوليک در نخستين مصاحبه در زادگاهش آرژانتين از معضل بيکاري جوانان در اروپا به شدت انتقاد کرد و گفت فرهنگ بي ارزش کنوني موجب ناديده گرفته شدن جوانان اروپايي شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، پاپ که اخيرا در سند راهبردي خود در سمت رهبر کاتوليک هاي جهان، "نظام بي قانون سرمايه داري" را "نظامي ظالم" توصيف کرده است در مصاحبه با شبکه تي ان تي وي آرژانتين نرخ بالاي بيکاري جوانان و بي توجهي به افراد سالخورده را دو مشکل بزرگ اجتماعي اروپا توصيف کرد. 

وي در اين مصاحبه گفت در نظام ناعادلانه بين المللي کنوني، پول در محوريت قرار گرفته است. 

وي گفت فرهنگ بي ارزش کنوني به جوانان و افراد سالخورده بي توجه است. در برخي کشورهاي اروپايي بيکاري جوانان به چهل درصد رسيده است. پاپ فرانسيس با اين حال به نام کشوري خاص اشاره نکرد. پاپ گفت کل نسل جوانان اروپا از اعتبار و جايگاهي که کار به انسان مي بخشد، بي بهره هستند. 

رهبر کليساي کاتوليک در حالي اين اظهارات را گفت که رهبران اروپايي اوايل اين ماه قول داده اند بيکاري جوانان را از جمله اولويت هاي خود قرار دهند با اين حال تاکنون هيچ راهکاري براي برخورد با اين مشکل که مي تواند به ناآرامي گسترده اجتماعي در اروپا منجر شود ارائه نکرده اند. 

نزديک به شش ميليون جوان زير 25 سال در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا بيکار هستند و نرخ بيکاري در جوانان در اسپانيا و يونان نزديک به شصت درصد است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: پاپ ، اروپا ، انتقاد ، pope ، europe ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار