شبکه تلويزيوني سي ان ان آمريکا بخش هايي از مصاحبه ويتالي چورکين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد را درباره حمايت مردم سوريه از بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور و موانعي که مخالفان در مسير کمک هاي بشر دوستانه ايجاد مي کنند ، سانسور کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاري ايتارتاس ، مصاحبه کريستين امانپور با ويتالي چورکين عصر روز سه شنبه پخش شد اما در نسخه نهايي اين مصاحبه ، پاسخ اين ديپلمات روس به اين دو سوال اصلي از جمله نقش اسد در مذاکرات پس از آغاز روند انتقالي در سوريه حذف شد.

چورکين در نسخه سانسور نشده اين مصاحبه گفت:  سوري‌ها بايد در اين باره تصميم بگيرند. واقعيت اينست که بسياري از سوري‌ها يعني بخش اعظمي از جمعيت سوريه از بشار اسد حمايت مي‌کنند که اين مسئله بايد مد نظر قرار گيرد. 

وي افزود : بنابراين بايد مذاکرات آغاز شود و اجازه دهيم مردم سوريه درباره راهي که بايد براي پايان دادن به ناآرامي‌ها در پيش بگيرند ، تصميم گيري کنند.

سي ان ان همچنين اظهارات چورکين را درباره غير قابل قبول بودن پيش شرط‌هاي مخالفان براي آغاز مذاکرات ژنو در تاريخ 22 ژانويه و ارزيابي وي از فعاليت‌هاي مخالفان و کشورهاي حامي آنها را در جلوگيري از ارسال کمک‌هاي بشر دوستانه سانسور کرد.

 چورکين روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاري ايتارتاس از سانسور اين مصاحبه ابراز تاسف کرد و گفت حساس ترين مسائل مربوط به حل و فصل بحران سوريه ، از قلم افتاد.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار