پنه لوپه، یکی از طرفداران سینمای هند است و علاقمند است در کنار "شاهرخ‌خان" بازی کند.

 به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ پنه لوپه کروز متولد 28 آوریل 1974 و مشهور به ساحره اسپانیایی است که در ژانرهای درام،رومانس و کمدی نقش‌آفرینی می‌کند.
 
چند نکته از زندگی‌اش
 
یکی از طرفداران سینمای هند است و علاقمند است در کنار "شاهرخ‌خان" بازی کند.
 
همسرش "خاویر باردم" و فرزندی به‌نام "لئو" دارد
 
یکی از دوستان پنه‌لوپه گفت: "او با مردی ازدواج کرده که عاشق‌اش است. او مادر فوق‌العاده‌ای است. در همه فیلم‌هایش نقش یک مادر را بازی می‌کند و همیشه می‌گفت "دوست دارم مادر باشم".
 
بازیگران مورد علاقه‌اش مریل استریپ و آنا مانیانی هستند.
 
پدرو آلمودووار، همواره دغدغه کارهای او را داشته.
 
همکاری پنه‌لوپه با او در 17 سالگی آغاز و تا امروز که سن‌اش از سی عبور کرده همواره انتخاب اول آلمودوار در ایفای نقش‌های جذاب و مشکل است.
 
در جوانی، دوستدار جانوران و گیاه‌خوار بود و صراحتا با گاو بازی مخالفت می‌کرد و این مسئله، جنجال برانگیزترین اتفاق در زندگی وی بوده است.
 
قادر است به زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی سخن بگوید.
 
در سال 2007 در جایگاه 158 م در بین 100 شخصیت جذاب مجله ماکسیم قرار گرفت و توسط مجله امپایر به عنوان یکی از 100 ستاره جذاب سینما انتخاب شد.
 
در آوریل 2010، به عنوان معرف و چهره جدید عطر ترزر لانکوم جانشین کیت وینسلت شد.
 
دومین بازیگر تاریخ اسپانیاست که نامزد دریافت اسکار شده است. اولین نفر خاویر باردم بود.
 
در کنار بازیگری مدل شرکت‌هایی چون منگو، لورئال و رالف لورن است و همچنین به همراه خواهر کوچک‌ترش مونیکا کروز طراحی‌هایی برای منگو انجام داده‌اند. کروز علاوه بر کمک‌های مالی برای موسسات خیریه، وقت‌اش را نیز صرف آنها می‌کند. وی فعالیت‌های داوطلبانه‌ای در اوگاندا و هندوستان داشته است و در هندوستان یک هفته برای مادر ترزاکار کرده و دستمزد حاصل از فیلم کشور هایلو را نیز صرف امور خیریه کرده است.
 
در کودکی آرزوی هنرپیشگی نداشت بلکه بیشتر خواهان رقصنده‌ شدن بود. شور وی به رقصیدن، بالاخره به ورودش به هنرکده‌ی ملی هنرهای زیبای اسپانیا انجامید. و به مدت 9 سال در آنجا به آموختن باله کلاسیک مشغول شد.
 
سال 2006 به عنوان مدل تبلیغاتی محصولات زیبایی شرکت لورئال برای ترویج استفاده از محصولاتی چون رنگ مو و ریمل آغاز به کار کرد.
 
می‌گوید بازی "ویکتوریا آبریل" در فیلم منو ببند، منو بازکن(آلمودووار) باعث شد به بازیگری روی آورد.
 
از سال 2001 تا 2004 نامزد تام کروز بود.
 
به گفته خودش احساسی‌ترین نقشی که تاکنون بازی کرده نقش ریموندا در بازگشت پدر و آلمودووار بوده است.

 
مسیر شهرت
 
در سال 1989 میلادی، پنه‌لوپه 15 ساله برای اولین بار با بازی در نماهنگ موسیقی "نیروی سرنوشت" که کاری از گروه پاپ اسپانیایی مسانو بود، جلوی دوربین رفت. در بین سال‌های 1990 تا 1997 میلادی، او ابتدا مدتی مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی
 
La Quinta Marcha شد که از شبکه تلسینکو پخش می‌شد. در 1992، اولن کار بازیگری جدی خود را در 18 سالگی با ایفای نقش در فیلم درام خامون خامون انجام داد. که حجم گسترده‌ای از نقدهای مثبت را به دست آورد. از سال 1993 تا 1996 میلادی، در 10 فیلم اسپانیایی و ایتالیایی حاضر شده و در سال 1997 برای اولین بار با آلمودووار و آمنابار همکاری کرد. در دهه نخست هزاره سوم میلادی در فیلم‌های متعددی با سبک‌های گوناگون نقش‌آفرینی کرد. و با بازی در بازگشت(2006) و کسب جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن و نامزدی در اسکار و گلدن گلوب، به اوج شهرت رسید و سه سال بعد برای ویکی کریستینا بارسلونا ساخته وودی آلن، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد.


 
خصوصیات برجسته
 
بازی در اکثر ژانرهای سینمایی و خلق شخصیت‌های متفاوت و تاثیرگذار با حجم غلیظی از احساسات!
 


فیلم‌های مهم

 
چشم‌هایت را بازکن(1997)،همه چیز درباره مادرم(1999)، ماندولین کا       پیتان کورلی(2001)، کوکایین(2001)، آسمان وانیلی(2001)، گوتیکا(2003)، بازگشت(2006)، و یکی کریستینا بارسلونا(2008)، نه(2009)، آغوش‌های شکسته(2009)، و تقدیم به رم با عشق(2012).
 
جایزه‌ها
 
جایزه آلما بهترین بازیگر نقش اول زن برای ویکی کریستینا بارسیلونا(2009)؛ بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار برای ویکی کریستینابارسلونا(2009)؛ بهترین بازیگر نقش مکمل زن بفتا برای ویکی کریستینا بارسلونا(2009)؛ بهترین بازیگر زن جشنواره کن برای بازگشت(به همراه پنج بازیگر دیگر زن فیلم)(2009)؛ بهترین بازیگر زن سال به انتخاب جشنواره فیلم هالیوود برای بازگشت(2009).


 
پروژه‌های آینده
 
پس از حضور در فیلم تازه آلمودووار که با نقدهای مثبتی مواجه نشد و اخیرا اکران شد، او در فیلم پرستاره ریدلی اسکات حضور دارد. مشاور در مورد یک وکیل سمج(براد پیت) است که به دنبال حل یک پرونده پیچیده حقوقی است و ناگهان خود را در میان دلال‌های مواد مخدر می‌یابد.
 
مایکل فاسبندر نقش مقابل براد پیت را به عهده دارد و خاویر باردم، کامرون دیاز و پنه‌لوپه کروز نیز دیگر بازیگران این فیلم هستند.

منبع:‌مجله دنیای تصویر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار