خاخام یهودی جنایتهای رژیم اشغالگر قدس را ضد مردم بی دفاع فلسطین محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ ییسروئل دوید ویس از خاخامهای آمریکایی و فعالان جنبش ضدصهیونیسم بین الملل گفت:« یهودیان آمریکا نمی توانند دیدگاههای خود را درباره اسرائیل بیان کنند. هر یهودی که به خود جرات بدهد تا علیه صهیونیسم صحبت کند، هدف تهدیدهای جانی قرار می گیرد و با انواع فشارها مواجه می شود. خاخامهای یهودی با موجودیت اسرائیل مخالف هستند و از اقدامات آن بهت زده شده اند.

آنها با صدای بلند فریاد زدند باید مسئله فلسطین حل شود. جهانیان متوجه شده اند یهودیان سراسر جهان به فرمانهای تورات پایبند هستند و به هیچ وجه حاضر نیستند دولت اسرائیل را بپذیرند که به دروغ خودش را نماینده یهودیان جهان معرفی می کند. این حکومت صهیونیستی است. ما برای نابودی سریع و کامل و مسالمت آمیز اسرائیل دعا می کنیم. اسرائیل مانعی در مسیر صلح است. اسرائیل مانعی برای زندگی یهودیان و مسلمانان و مسیحیان در کنار هم است یعنی همان وضعی که هزاران سال وجود داشت.»

وی گفت:« همه یهودیان تاحدودی مخالف صهیونیسم هستند زیرا صهیونیسم و یهودیت کاملا با هم اختلاف دارند. یهودیت دینی معنوی است حال آنکه صهیونیسم جنبش کاملا سکولار سیاسی است. صهیونیسم از یهودیان سوء استفاده می کند و می گوید نماینده یهودیان است حال آنکه اینطور نیست. صهیونیسم برای ریشه کن کردن دین یهود شکل گرفت و اسرائیل هرگز نماینده یهودیان نبوده است و نخواهد بود. این علمای یهودی تاکید داشتند اقدامات آشکار اسرائیل در نقض حقوق بشر نشان می دهد چرا انگلیس و دیگر کشورهای جهان باید همه روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کنند.یهودیت حکومت صهیونیستی را محکوم می کند.

اسرائیل فقط دشمن فلسطینی ها نیست بلکه اسرائیل دشمن همه است. اسرائیل ریشه مشکلات است. ما همانند فلسطینی ها به وجود خدای واحد معتقدیم. ویران کردن خانه های فلسطینی ها و پاکسازی قومی در بخش شرقی قدس، جنایت جنگی است. اینکه همه گروههای درگیر در این مسئله باهم متحد شوند بسیار مهم است. حل مسئله اسرائیل و فلسطین در جهت منافع یهودیان و مسیحیان و مسلمانان قرار دارد. اسرائیل عامل فجایع است. سرکوب مردم و غصب سرزمینهای آنها با آموزه های یهودیت هیچ تناسبی ندارد.»

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار