معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: مربیان احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس را نسبت به سایر امور در اولویت قرار دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بهاءالدین ملک‌حسینی صبح امروز در جمع معاونین پرورشی مدارس شهرستان بویراحمد اظهار کرد: ابزار کار یک مربی پرورشی قرآن است و مربی با روح و روان دانش‌آموزان ارتباط دارد و استفاده از رهنمودهای روشنگرانه قرآن می‌تواند مربیان را در امر راهنمایی و تربیت دینی دانش‌آموزان کمک کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد وظیفه مربیان را احیای کرامت انسانی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: ما باید بتوانیم علاقه به انجام دستورات دینی را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم و لازمه انجام این کار بازگو کردن فلسفه دستورات دینی برای دانش‌آموزان و در مرتبه بعد آموزش دادن است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هدف از انجام کار فرهنگی را واقعی، عینی و قابل دسترس بودن دانست و خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس باید نسبت به سایر امور در اولویت قرار گیرد.

وی لازمه امر به معروف را و نهی از منکر را نشان دادن این امر در رفتار مربیان برشمرد و گفت: انجام رفتار دینی توسط مربیان می‌تواند دانش‌آموزان را دین‌دار بار آورد.

ملک‌حسینی افزود: اگر یک مربی نتواند بین دانش‌آموزان مقبولیت ایجاد کند، نمی‌تواند اثر‌گذار باشد.

وی به مربیان پرورشی توصیه کرد: سعی شود شخصیت مربیان با سخن و حرکت و رفتار آنها کاملا هماهنگ باشد تا دانش‌آموزان امر به معروف و نهی از منکر را از مربیان پذیرا باشند.

ملک‌حسینی با اشاره به آیه 55 سوره ذاریات و تفسیر فخر رازی در خصوص این آیه ابراز داشت: بر اساس تفسیر فخر رازی این آیه به ما می‌فهماند پشت کردن به همه کس لازم نیست و دعوت هم فایده ندارد و از کافران رو گرداندن و به مومنین یادآور شدن موجب وصول به مقصود می‌شود و یادآوری موجب استوار شدن یقین مومن می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به بحث حجاب و عفاف در بین کارکنان مدارس و دانش‌آموزان و والدین افزود: نوع پوشش یک معلم و یک مربی و دانش‌آموزان باید به نحوی که شایسته یک معلم و یک دانش‌آموز است، نشان داده شود.

وی اجرای آیین‌نامه اجرایی مربوط به حجاب و عفاف را وظیفه مربیان پرورشی دانست و گفت: منشور اخلاقی حجاب و عفاف و اهتمام برای اقامه نماز جماعت در مدارس و برنامه‌ریزی برای اعزام دانش‌آموزان به نماز جمعه از وظایف مربیان پرورشی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مدارس ، قرآن ، یاسوج ، عفاف ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.