بر اساس این گزارش بزرگراه طبقاتی شهید صدر که تکمیل رینگ بزرگراهی شمال تهران است در حالی افتتاح شد که کلنگ احداث آن 26 ماه قبل به زمین زده شد و در این مدت 11 کیلومتر عملیات پیچیده پل سازی به همت و دانش مهندسان ایرانی به اجرا درآمد.
دسترسی به بزرگراه صدر از بلوار کاوه، قیطریه و بزرگراه امام علی(ع) ایجاد شده است و با بهره برداری از این پروژه ضمن تکمیل کارکردهای ترافیکی بزرگراه نیایش به تسهیل جریان ترافیک در بزرگراههای شهید مدرس، شهید همت، حکیم، رسالت، شهید زین الدین، یادگار امام و شهید چمران کمک خواهد شد.
شایان ذکر است، این پل، پل تک پایه ای است که شامل احداث یک پل اصلی به عرض 22.70 متر و طول تقریبی 6 کیلومتر است که این رقم با احتساب رمزهای دسترسی به 11 کیلومتر می رسد و به صورت دو باند رفت و برگشت احداث شده است.
پروژه صدر برای اولین بار درکشور اجرایی شده که توان اجرایی آن را تنها چهار کشور آمریکا، آلمان، ژاپن و فرانسه دارا هستند.
*عبور کامیون، اتوبوس و موتور سیکلت روی پل صدر ممنوع
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم افتتاحیه بزرگراه طبقاتی صدر و در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح پلیس صدر بخشی زیادی از ترافیک بزرگراهی شمال، شمال شرق و غرب کاهش می یابد.
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران ادامه داد: بیش از 30 درصد از ترافیک در صدر، بابایی، همت، ولیعصر، چمران و مدرس با افتتاح این پروژه کاهش می یابد و گره بزرگ ترافیکی بازمی شود.
وی افزود: 51 دوربین شامل 15 دوربین کنترل نظارت، 15 دوربین کنترل سرعت و 5 دوربین کنترل مسیر استقرار یافته و تعدادی دوربین نظارت بر خودروهای سنگین به کار گرفته شده است.
سردار رحیمی در ادامه بیان داشت: پیش بینی می شود 40 درصد از ترافیک روی پل و 60 درصد پایین پل باشد.
وی ادامه داد: حد اکثر سرعت روی پل 60 کیلومتر و حداکثر در پایین پل 80 کیلومتر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به عدم دریافت عوارض در بزرگراه طبقاتی صدر اظهار داشت: پرداخت عوارض به هیچ وجه انجام نمی شود چرا که امکان پذیر نیست و حوادث ترافیکی به وجود می آورد اما در صورتی که سامانه راه اندازی شود که از روی پلاک خودرو بتوانیم عوارض را دریافت کنیم این کار را انجام می دهیم.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: تردد تریلی، اتوبوس،
کامیون، کامیونت، مینی بوس و موتور سیکلت روی پل طبقاتی صدر ممنوع و
همچنین تردد در خطوط نیز ممنوع است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه بزرگراه طبقاتی صدر و درجمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر اظهار داشت: بزرگراه طبقاتی صدر با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بود که خوشبختانه امروز افتتاح خواهد شد و امیدواریم سختی هایی که مردم در این مدت با آن روبرو بودند از این به بعد با افتتاح این پروژه آرامش بیشتری را تجربه کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بزرگراه طبقاتی صدر افتخار بزرگی است که امروز به بهره برداری خواهد رسید اما اشکالات جزیی همچنان باقی مانده است بویژه در بحث دیوارهای صوتی که امیدواریم با تکمیل هر چه سریعتر آن آرامش به مردم بازگردد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین امیدواریم تمهیداتی اتخاذ شود که طبقه بالای بزرگراه صدر نیز به سرعت درگیر ترافیک سنگین نشود و باید توجه داشت، آنچه تهران به آن نیاز دارند گسترش حمل و نقل عمومی بویژه مترو است.
*بازسازی فضای سبز زیر گذر پل طبقاتی صدر
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه بزرگراه طبقاتی صدر با اشاره به بازسازی فضای سبز زیر گذر پل صدر اظهار داشت حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از زمان ساخت پروژه صدر تلاش زیادی برای بهبود منطقه زیرین پل داشته است.
وی ادامه داد: تلاش کرده ایم که مسیر قبلی از نظر زیبا سازی و فضای سبز شرایط قابل قبولی داشته باشد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: افتتاح این پل عظیم افتخار بزرگی است که به دست دانشمندان ایرانی انجام شده است.
عبداللهی خاطر نشان کرد: افتتاح بزرگراه صدر حرکت بسیار بزرگی است که با ساخت بسیاری از مشکلات مردم تهران برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/
پس بيايم يك كاري بكنيم
دعاكنيم شايد بزرگراه تهران - شمال را تحويل دكتر قاليباف بدن تا بامديريت ايشان ، در بازه زماني كوتاه افتتاح بشه !!!!!!
واقعا اگر تمام پروژههای این مملکت میتونست به این سرعت انجام بشه چقدر عالی میشد.مثلادر اراک پل زیر گذر وطرح عقب نشینی این طرهها نزدیک به 5 سال است ادامه دارد ولی متاسفانه !!!!!!!!!!!!هنوز هم ادامه دارد
متأسفانه این قانون در اصفهان خیابان امام خمینی (ره) اجرا نمیشود و خودرو های سنگین با بار سنگین از روی پل گذر میکنند
درود بر قالیباف،
درود بر همت و غیرت ایرانی
جامعه مهندسین ایران......
خيلي خوبه دستشون درد نكنه ولي چرا بايد يه پلي با اين عظمت تو تهران 30 ماهه ساخته بشه ولي تو استان ما (زنجان) طرح هاي خيلي خيلي كوچكتر از اين طرح (پل رو گذر) حداقل 60 ماه طول ميكشه !؟
كسي جوابي داره ؟
ماشین سواری - تاکسی - دوچرخه - قطار - کامیون - اتوبوس و ........ هلیکوپتر ، هواپیما ممنوع