ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز گفت: در هشت ماه امسال 998 تن کالا به ارزش 694 میلیون دلار از گمرکات استان به خارج صادر شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نوروزی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر حجم 87 درصد و از نظر ارزش 29 درصد افزایش یافته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از این استان را کشمش، خرما، انواع میوه های تازه، مواد غذایی، تراکتور و انواع کالاهای صنعتی عنوان کرد.

نوروزی با بیان اینکه این اقلام به بیش از 91 کشور دنیا صادر شده است، گفت: کشورهای همچون عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، افغانستان و روسیه بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

وی میزان کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان در همین مدت را 305 هزار تن به ارزش 633 میلیون دلار اعلام کرد.

وی ادامه داد: این میزان کالای وارد شده نسبت به مدت مشابه سال 91 از نظر وزن و ارزش دلاری 22 درصد کاهش یافته است.

ناظر گمرکات استان عمده اقلام وارداتی را ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، آهن آلات، کاغذ و مقوا، چوب و اشیای چوبی، کاکائو و فرآورده های آن اعلام کرد و افزود: این اقلام از 55 کشور مختلف جهان همچون ترکیه، امارات، آلمان، ایتالیا، چین، گرجستان و سوییس وارد کشور شده است.

نوروزی میزان درآمد وصولی گمرکات آذربایجان شرقی در مدت یاد شده را دو هزار و 60 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با هشت ماه سال 91 از رشد 32 درصدی برخوردار شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.