کارشناس گیاهان دارویی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به مواد مغذی موجود در نعناع فلفلی یادآور شد: مصرف روغن نعناع فلفلی به عنوان مکمل غذایی در درمان تهوع، استفراغ، اسهال، سرماخوردگی، سرفه، التهاب دهن و گلو و مشکلات کبدی موثر است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، قنبری گفت: برای جلوگیری از اثرات منفی افراط در مصرف این گیاه دارویی باید زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی مصرف شود.

وی یادآور شد: نعناع فلفلی از قدیم مورد استفاده مردم ایران بوده و اما آنچه که علاوه بر ذائقه مردم ایران تغییر نیافته است گونه ای است که عمدتا به عنوان مکمل غذایی و ادویه در سبد غذایی خانواده ایرانی وجود دارد.

قنبری ادامه داد: امروزه مطالعات متعدد به همراه فعالیت های اصلاحی در جهت بهبود و افزایش سنتز متابولیت های ثانویه باعث به وجود آمدن انواع ارقام اصلاحی و هیبریدی شده است که در جایگاه مکمل غذایی می توانند نقشی تعیین کننده در جهت رفع نیازهای روزانه افراد و رفع عارضه های ناشی از مصرف انواع غذاهای آماده و فست فود باشد.

مهدی قنبری افزود: یکی از ارقام اصلاح شده بین گونه ای گیاهان دارویی، نعناع فلفلی می باشد که طعم نسبتا تلخ و بوی تند این گیاه علت انتخاب اسم آن می باشد.

وی تشریح کرد: مزه بسیار منحصر به فرد نعناع فلفلی به همراه سایر سبزیجات به صورت مشخصی می تواند تا حدودی نیاز روزانه به فیبر، ویتامین آ – ث و آهن را رفع کند.

قنبری از فواید مصرف نعناع فلفلی به صورت تازه خوری به بهبود سوء هاضمه، سوزش معده و کاهش حساست روده ای اشاره کرد. /ب

برچسب ها: نعناع ، فلفلی ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.