رئیس سابق سازمان ملی بهره‌وری از تنظيم پيش نويس سند برنامه جامع ارتقاي بهره وري كشور و ارايه آن به دولت خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجتبي خالصی رئیس سابق سازمان ملی بهره‌وری در مراسم تودیع خود با ارايه گزارش عملكرد خود طي نه ماه گذشته اظهار داشت: بر اساس ماده 79 قانون برنامه تنظیم بودجه فزایش سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی یک ضرورت بوده و در اصل راهبری این موضوعات بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

خالصی تاكيد كرد: تهیه برنامه جامع ارتقای بهره‌وری کشور مهمترین رسالت سازمان ملی بهره‌وری است که در سال 91 تهیه شد و تلاش‌های زیادی در این راستا صورت گرفت و در حال حاضر با ساماندهی و استفاده از تجارب گذشته به سرانجام رسید و نسخه‌ای از آن به هیئت وزیران تقدیم شده تا پس از جمع‌بندی تصویب و ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز به سند راهبری برای این سازمان بوده نیاز به تهیه سند راهبردی برای این سازمان بود تصریح کرد: این سند جزء برنامه‌های راهبردی بوده که در سطح سازمان و دستگاه‌های کشور کاربرد داشته و بودجه 93 و 92 را در قالب این سند تهیه کرده‌ایم.

وی گفت: تدوین گزارش صد روزه، تهیه دستورالعمل‌های آموزشی و پژوهشی و نیز اندازه‌گیری بهره‌وری، ترجمه کتب و منابع از اقدامات این سازمان است.

به گفته خالصی، نظام سنجش بهر‌ه‌وری باید مستقر شود که اکنون با همکاری دانشگاه تهران شروع شده و قرارداد همکاری منعقد شده که انجام خواهد شد که طبق ماده 68 مرکز آمار باید آمار بهره‌وری را تولید کند و تاکنون بیش از 15 جلسه کارشناسی و مدیریتی انجام شده است و در این راستا ستاد و کارگروه‌های مختلفی مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره آثار برتر بهره‌وری در 18 آذر برگزار خواهد شد که مقدمات و آثار آن در حال جمع‌بندی و نهایی شدن است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار