گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مرگ و میر کودکان در کشورهای کم درآمد و برخی از کشورهای در حال توسعه به ویژه به دلیل بیماری‌هایی نظیر اسهال و سرخک، مربوط به کمبود "ویتامین A" است.

مهدی فهیمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم جهان به ویژه در کشورهای فقیر و کم درآمد، مشکلات غذایی و تغذیه نامناسب است که متأسفانه عوارض جانی و مالی بسیاری را برجای گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه کمبود ریزمغذی‌هایی نظیر ویتامین‌ها در جهان مشکلی بزرگ است، در بسیاری از کشور‌ها، سالانه هزاران نفر بر اثر بیماری‌ها و نارسایی‌هایی که به کمبود ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A مربوط است، جان خود را از دست می‌دهند.


فهیمی تأکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مرگ و میر کودکان در کشورهای کم درآمد و برخی از کشورهای درحال توسعه به ویژه به دلیل بیماری‌هایی نظیر اسهال و سرخک، مربوط به کمبود ویتامین A است.


وی یادآور شد: بر طبق گزارش‌ها، کمبود ویتامین A در کشورهای کم درآمد و فقیر به یکی از معمول‌ترین مشکل‌ها تبدیل شده است.


فهیمی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی مصرف ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A در مادران باردار و کودکان را یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش مرگ و میر در کشور‌ها به ویژه کشورهای کم درآمد دانسته که البته این راهکار به خوبی اجرا نشده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ویتامین ، کشور ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار