مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: تاکنون با مشارکت فرمانداریها ، 14 شهرستان استان کرمان زیر پوشش سامانه دیجیتال قرار گرفته اند و این روند تا پوشش کامل استان ادامه می یابد .

حجت الاسلام سید جواد موسوی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: حدود یک پنجم هزینه راه اندازی سامانه دیجیتال را فرمانداریها تامین میکنند .

وی در پاسخ به سئوالی درباره راه اندازی سامانه دیجیتال در شهرستانهای جنوبی استان گفت:راه اندازی این سامانه برای مردم خوب 5 شهرستان جنوبی ، جزو پیگیریهای اولیه صدا و سیمای مرکز کرمان بوده اما همراهی مسئولان این منطقه با این طرح کافی نبوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در توضیح این مطلب افزود: در تاریخ هجده تیر 92فرمانداران 5 شهرستان جنوبی استان طی صورت جلسه ای تصویب کردند ظرف یک هفته ، شهرستان جیرفت 150 میلیون تومان ، شهرستانهای عنبرآباد و کهنوج هرکدام 100 میلیون تومان و شهرستانهای رودبار و فاریاب نیز هرکدام 75 میلیون تومان یعنی در مجموع 500 میلیون تومان به حساب شرکت سازنده فرستنده ها واریز کنند اما تاکنون با وجود گذشت حدود 5 ماه هنوز به این تعهد عمل نکرده اند و بدیهی است شرکت سازنده فرستنده ها تنها در ازای اخذ کامل وجه ، نسبت به ساخت تجهیزات لازم اقدام میکند.

حجت الاسلام موسوی افزود: فرمانداران شهرستانهای جنوبی مبلغ مورد تعهد خود را در اعتبارات استانی سال 92 پیش بینی کرده اند که این اعتبارات 2 اشکال دارد اول اینکه فوری پرداخت نمیشود و دوم اینکه طبق روال سال قبل فقط 10 تا 20 درصد آن محقق خواهد شد یعنی از 480 میلیون تومانی که فرمانداران جیرفت ، عنبرآباد و رودبار در اعتبارات استانی پیش بینی کرده اند ، نهایتا ممکن است 80 میلیون تومان پرداخت شود که تا مبلغ 500 میلیون تومان فاصله زیادی دارد .

وی همچنین گفت: مبلغ مورد توافق با فرمانداران 5 شهرستان جنوبی خیلی کمتر از مبالغ دیگر شهرستانهایی است که سامانه دیجیتال در آنها راه اندازی شده است،به عنوان نمونه فقط سه شهرستان بم ، ریگان و فهرج برای راه اندازی این سامانه مبلغ 600 میلیون تومان مشارکت کرده اند .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با تاکید بر اینکه بهره مندی از سامانه دیجیتال حق مردم خوب و شریف همه مناطق استان کرمان است گفت: همچنان پیگیر راه اندازی سامانه دیجیتال در شهرستانهای جنوبی استان هستیم و به همین منظور ، دو هفته قبل در جلسه ای با حضور آقای عارفی نماینده محترم مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام عسکری امام جمعه محترم جیرفت در محل صدا و سیمای مرکز کرمان ، مقرر شد طی جلسه مشترکی با حضور فرمانداران این 5 شهرستان ، نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود/س .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.